Föräldramöte

Har varit på föräldramöte i Natalies klass, och jag förstår inte hur det kommer sig att något som vanligtvis tar 15 minuter att bestämma alltid, utan undantag, tar 2 timmar när man demokratiskt ska sitta och bara vara tyst och nicka lite försynt. VARFÖR kan ingen säga något och bestämma utan fröken alltid ska behöva säga "ja, men vad tycker ni? Ska vi...., eller har någon något annat förslag"? Alla godkänner ju eländet i slutändan iallafall....  

Det som blev bestämt är att barnen ska sälja hembakt (5 påsar var - pris kunde ingen bestämma) sälja lottring med paketvinster (det blir nog fina vinster, för en mamma skulle ta vinster från jobbet och hon jobbar på Hemtex, så det blir nog gardiner för hela slanten) sälja popcorn (2 literspåsar för en femma)... och dessutom ska CrazyMike komma dit med sin STCC mortorcykel och dela ut idolkort och låta ungarna ta digitalkamerakort och få dom utscannade på fotopapper....  :-) Detta tog över en timme att bestämma....  

Sen var det lite tal om annat jidder.... vi ska spela brännboll som avslutning (snälla någon - tortera mig till döds med pissmyror innan 10 juni så jag slipper gå).....  

Så är det! Det försöktes betämma vilka som ska vara klassföräldrar nästa termin, men vi lade ner det projektet (tills nästa möte)... annars hade jag suttit där än!

Kommentarer
Postat av: kikka

snälla du .. kan vi skolka från brännbollen??

2008-04-28 @ 21:56:18
URL: http://thewifeofjuhaniemi.blogg.se
Postat av: Mina3

skön inställning :)
blir också galen när det är dags för sånt där :P
Mina barn går inte i skola än...men då vet jag vad som väntar!?

2008-05-02 @ 16:45:25
URL: http://mina3.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0