Stockholmsresan

Nu har vi alltså kommit hem och landat på Karlskoga-mark igen. Det är skönt att vara hemma, borta bra men hemma bäst sägs det ju! ;-)  

Men resan var helt klart ett roligt minne!   Tågresan upp var superkul. Joline skötte sig exemplarisk och satt en timme från det att vi klev på tåget och tittade ut genom förnstret och knackade frenetiskt.Hon hade toppenroligt!
 
Väl framme på Centralen letade vi på rätt tunnelbana (och jag gjorde det utan att gå allt för mycket fel... inte ett steg faktiskt - I'm so proud! Ja, jag frågade 2 gånger om jag var på rätt väg och det var jag! Inte karl jag inte!) Tunnelbanan tog oss till Brommaplan och där möttes vi av kusin Malin och lille Vimer och så tog vi bussen ut till Ekerö och vårt tillfälliga hem i 3 nätter....  

Ekerö var underbart vackert och vi tillbringade dagarna med att vara ute och gå... timmtals och milslånga promenader! Jag hade tänkt att åka till Stockholm och vila upp mig, men det blev ett rejält träningsläger med träningsvärk som följd! *haha* Som omväxling gick vi ut och gick på eftermiddagarna *hehe*  

Nätterna var dock inte så lagom roliga. Första natten märkte Joline av att det inte var som det brukar och ville först inte somna. Eftersom jag inte ville att Vilmer skulle väckas satt jag med henne vid läggningen och sedan vaknade hon klockan 03.15 och kunde inte somna om. Även då frångick vi rutinerna av hänsyn till resten av husets skönhetssömn, vilket resulterade i att Joline låg och ammade en timme, somnade om en timme men sedan vid 05.10 vaknade hon och ville inte ALLS sova. Då var det bara att klä på sig och gå ut och knalla.... Vi tog en morgonrunda över Ekerö på 2 timmar och såg solen gå upp... det var trollskt vackert! Sen gick vi ut och gick 2½ på förmiddagen och 1½ timme på eftermiddagen, så jag var lagomt seg på kvällen!  

Natt 2 gick lite bättre, men tog en tidig morgon, redan vid 6 ville Joline upp, men då gick vi inte ut.... (mina ben orkade helt enkelt inte) promender fick vi så det räckte under dagen...  

Natt 3 var även den KATASTROFAL - denna natt vaknade hon ett par gånger per timme så jag fick sitta vid hennes säng och hålla handen på ryggen på henne för att hon skulle somna om.... Även denna tidiga morgon fick erbjuda promenad, men då var det molnigare, så jag fick tyvärr inte en repris på solens uppgång...  

På dagarna har vi som sagt varit ute och gått runt Ekerö... vi hade tänkt att åka in till stan, men nätternas dåliga sömn och en rejäl olycka  på bron som förbinder Ekerö med stockholms innestad med trafikstopp som följd satte stopp för de planerna. Och lika bra var det, vi hade det supermysigt ändå. Det byggs för fyllt på Ekerö och nya hus fanns det massor av att titta på....  

På hemresan hade vi bestämt träff med Anna Wahlgren på Stationen innan avresa - men det mötet berättar jag mer om senare.... nu är det dags att ta med Joline och "storkottarna" ut på promenad och gå till morfar och fika, det är så fint väder! :-)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det låter som du har fått mycket friskluft iallafall :) Jag hade planerat att sitta ute i solen idag, men här är det alldeles igenmulet!! :(

2008-04-19 @ 12:48:59
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0