Pelargoner och regn

Idag har jag varit ute på galej.

Förmiddagen tillbringades på "walkande" fot med Rijo. Älsklingen var hemma och var "barnvakt" åt sina egna barn. Egentid. I like! En timmes promenad tog två timmar.

Sen knallade jag hem och informerade familjen om att vi visst skulle umgås efter maten och trädgårdsgreja. Tillsammans.

När maten var uppäten skickade jag ut älsklingen och Jonatan och de började klippa gräset. Innan jag hann ut ringde mamma och undrade om jag ville med och kolla på pelargonutställning. Jag svansade ut till älsklingen och log och frågade om det gjorde något om jag drog iväg 10 minuter senare. Han fick stänga av gräsklipparen och ta barnen, igen. ;-)

Jag åkte iväg med mamma och syrran och himlen öppnade sig med ett skyfall. Som vanligt. Så några pelargoner tittade vi inte på... åkte till Prix istället och svansade runt en och en halv timme. Mer egentid. I like!

Natalie drog iväg med farfar till stugan och kommer att vara borta till i morgon kväll. I morgon bitti drar älsklingen till jobbet och Jonatan till dagis. Då blir det bara Joline och jag hemma.... *hum* Umgås hela familjen kommer vi snart att göra. I 10 veckor. 24 timmar per dygn. 7 dagar per vecka. Det är bäst att njuta av egentid medans jag kan. :-)

Kommentarer
Postat av: monica

Jag älskar också egen tid!

bästa som finns;) Va synd ni missade utställningen !

2008-08-10 @ 19:14:16
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: kikka

idag fick jag kvalitetstid me johanna som valde att inte leka med någon för hon ville va med mamma...

mysigt mysigt

2008-08-10 @ 21:08:02
Postat av: Mona

Alltså, bara det att du TÄNKTE åka iväg på pelargonutställning. Vi måste ta ett snack du och jag.



Pelargonutställning.



Måste fan öppna ett Kicks i Karlskoga. Eller nåt.

2008-08-10 @ 22:16:41
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Mona

Alltså, bara det att du TÄNKTE åka iväg på pelargonutställning. Vi måste ta ett snack du och jag.



Pelargonutställning.



Måste fan öppna ett Kicks i Karlskoga. Eller nåt.

2008-08-10 @ 22:17:55
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

MONA: Till mitt eget försvar kan jag väl säga att det är syrran som är pelargonfrälst i familjen ;-) Jag hängde på för fikats skull (som ju inte blev nått för att det regnade, men ändå)



...och du... starta gärna ett Kicks... eller nått. Det skulle bli ett lyft för stan. Vad som helst, men inte en optiker, eller pizzeria. :-)



Och det räcker med EN kommentar... asgarv

2008-08-11 @ 08:55:23
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: Mona

Jamen du ser, jag blev så upprörd/chockerad över pelargonutställningen att jag stammade på tangenterna!!

2008-08-11 @ 10:26:05
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0