Illa valda julklappar

Läste just en artikel om illa valda julklappar. Om vad föräldrarna retar sig mest över i julklappshysterin. Och självklart kan jag inte låta bli att tänka och tycka:

Tanja önskar att sonens farbror tänkt efter lite innan:
"Den värsta leksaken vår 5-åriga son fick var en tågbana som han fick från sin farbror. Vår son tjöt av glädje när han öppnat det stora paketet och ville såklart att vi skulle sätta ihop banan så snart vi kom hem. Problemet är bara att vi bor trångt, tre personer i en tvåa, och den där tågbanan kommer inte att göra saken lättare.
Men hur förklarar man en sån sak för en liten 5-åring? Självklart kommer han att få leka och njuta av sin tågbana, men jag och min sambo håller tummarna för att han snart tröttnar på den så att vi kan plocka isär den och gömma undan den. Till dess får vi kliva över den varje gång vi ska in i sovrummet."

Katrin fasar för att både hennes och barnens hörsel är i fara:
"Jag och min svärmor drar inte alltid jämnt. Vi har olika uppfattningar om det mesta. Igår fick minstingen en rymdpistol av sin farmor. Den tjuter och låter på ett väldigt irriterande sätt när han använder den. Som tur var vet jag att mina pojkar brukar ledsna på såna här skräpleksaker rätt fort."

Micke är trött på leksaker som barnen inte vill leka med:
"Min 6-åriga dotter fick jättebra julklappar i år, mycket saker som hon kan sitta och pyssla med länge. Men hon fick också två smörgåsar gjorda av tyg. Hur länge kan man leka med tygsmörgåsar? De är roliga i en kvart på sin höjd, sen hamnar de i något hörn där de glöms bort. Snacka om att slänga pengarna i sjön."


Ehm, Vi har oxå en farbror. Som inte har egna barn. Och som är en fifty-fifty blandning av Tanjas "farbror" och Katrins "farmor". Det ska låta högt, röra sig mycket och vara skitkvalité. Har tröttnat. Förr har jag kastat in prylen på vinden efter 30 minuters plågande och låtsas att den försvunnit, spårlöst. Sista gångerna har jag dock tvingat älsklingen att tala om att den gick sönder efter 30 minuter och krävt kvitto för "reklamation". Sen har vi köpt något annat istället.

Och Micke.... jag skulle döda för en tygsmörgås till mina barn. Den låter inte. Den gör inte ont om barnen kastar den på varandra. Den kan inte gå sönder. Du vet inte hur bra du har det!


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0