Loppis

Jag är inte direkt mycket för att gå på loppis. Har lite svårt för att gå och lyfta på andras skit och sedan gå vidare... Visst kan det vara vääldrigt kul, om man hittar fynd, men oftast så går jag bara runt med en klump i magen och lider med människor - för fy sjutton vad mycket skit folk försöker att få pengar för.

Sen - det slår aldrig fel - varje gång jag är på loppis med barnen i allafall - så får vi med oss något riktigt skit hem. Och inte sånt som vi betalat för , nä sånt som folk skänker till oss. *suck* Jag vet inte vad det är, om jag ser så fruktansvärt fattig och bedrövlig ut, eller om folk (mest tanter, men även andra) tycker så fruktansvärt synd om mina barn när jag säger att "nä, vi ska inte köpa ännu en prydnadsgås att ställa på ditt rum" ...

Idag stod vi och tittade vid ett bord där damen i fråga (förövrigt en dam med ytterst osmaklig stil i sitt hem, om man tittade på det hon försökte sälja) försökte sälja diverse prydnadssaker och tomtar som sett bättre dagar. Genast trugade damen på Jonatan en snögubbe, modell fulare. ! "Klart du ska ha, den är väl så söt"  Jonatan tackade och tog emot och jag frågade självklart vad damen skulle ha för den, och hoppades på att hon skulle dra till med 20 kronor så att jag hade kunnat säga att så mycket pengar har jag tyvärr inte kvar.... men icke... "Nä, den får han ta". Långsamt svalde jag och började gå....

Då upptäckte hon att Joline var med i släptåg och "givetvis ska lilleBROR ha en sak med" (ofta man klär en bror i helrött från topp till tå och med en rosa tröja som sticker ut från overallen) och vips satt hon med en snöglob i plast i handen.

Natalie strosade själv runt med sin kompis och fick med sig ett par sandaler, 2 örhängen och tidningar. Oxå gratis. Av kompisens mamma. Och jag vill bara skrika "jag vill inte ha skiten"....

Men men.... jag hittade ett par hockeyhandskar, 6 hockeypuckar, killskridskor med skydd, en förklädesklänning strl 86, 2 saxar, 3 pussel, regnbyxor strl 116, en leksaksstykbräda, 4 bioniclegubbar i kartong, en nytillverkad ljusstake och en nystickad halsduk till Natalie. Allt för 240 spänn.

Bara bra grejer!!!

Men det är klart - de som sålde det kanske tycker det var skit....:-D

Om jag skulle göra ett rens hemma och sälja det som jag inte vill ha kvar skulle jag nog kanske kunna tjäna mig en hacka.. men nä.... Har nog annat för mig! :-)

Kommentarer
Postat av: Indra

Är också lite mot Loppis, just med att köpa grejer, men däremot så kan jag gärna stå på loppis och sälja grejer..speciellt nu när man har nada pengar....

2008-12-07 @ 13:11:11
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0