När man inser vad som är lycka

Det är lätt att inse vad som är lycka när man:

Packar matsäck och drar ut med 5 åringen i skogen.

Går och går och går, i strålande solsken.

Lyssnar enbart på fågelkvitter och 5 åringens rabblande om svärd, drakar och riddare.

Grillar god korv. Som blir varm hel igenom, utan att bli bränd.

Dricker varm choklad, som är så där lagomt varm utan att brännas.

Kommer tillbaka till bilen, precis lagomt till solnedgången.

Tittar på skogens prakt när det glittrar och glöder av solens strålar.

Kommer hem med stelfrusna fötter.

inser man att duntofflor  och en varm filt- det är lycka!

:-D


Kommentarer
Postat av: Mina

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

2008-12-27 @ 21:13:06
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Ja vi kör en sådan dag varje helg eftersom vi då är en hel dag i skogen och tränar hundarna, då grillar vi över öppen eld och har det mysigt. Men den verkliga lyckan är när jag kommer hem och ställer mig i en varm dusch. ;)

2008-12-28 @ 10:00:13
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0