Malaco

Visste du att...

Malaco-namnets historia börjar 1934, då företaget Malaco startar sin verksamhet i Malmö. Malaco stod då för Malmö Lakrits Compani.


1979 lanseras en av deras absolut största produkter - Gott & blandat. Från början var det produktionens "restpåse". När man hade förpackat plockgodis blev det ofta 50-100 kilo godis över av olika sorter. Detta blandades och förpackades i påsar, och därav fick produkten sitt namn Gott & blandat.  Produktionschefen kallade den för en "levande blandning" vilket innebar att innehållet kunde variera en hel del från gång till gång. Idag blandas produkten efter väl föreskrivna regler *det undrar jag, mina innehåller alltid för lite "rätt sorts lakris och massor av de där långa lakris rör med hål i, som bara åker ner på slutet för att man fortfarande är sugen på något!*

Snören kom till marknaden redan 1923 ..

1932 lanseras Sveriges första tablettask för barn - Pim-Pim hallonbåtar. Och priset? 5 öre asken! Samma år ser AKO-mint och Brio dagens ljus...

Käck/Kick är en klassiker som funnits på marknaden sedan 1954... *inte alls min favvo, långt därifrån!*


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0