Namn

Det går trender i det där med att döpa sina barn till annorlunda namn, som om barnet skulle bli mer originell om han/hon har ett udda namn.... Själv är jag inte mycket för namnen som alltid efterföljs med ett "Va, vad var det du hette sade du?", som tex. Noah månfare eller vad det är stackarn heter...(3 st  i sverige heter Månfare i förnamn!!!)

Nu har jag dock "kommit över" ett namn som jag bara ÄLSKAR! Nämligen Fideli! Vilket sött namn... hade vi inte döpt Joline än hade jag helt klart lagt in stora övertalningskampanjen på älsklingen....

Det är 196 kvinnor i sverige som heter Fideli, 72 st har det som förnamn.

Det finns 5859 kvinnor som har förnamnet Natalie . Av dessa har 3835 namnet Natalie som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 6862 män som har förnamnet Jonatan. Av dessa har 4747 namnet Jonatan som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 485 kvinnor som har förnamnet Joline . Av dessa har 387 namnet Joline som tilltalsnamn/förstanamn.

Hur många heter som du?

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0