Sanningen?

Barn är allt för härliga, inget knussel där inte! *fast det är ju så att man skäms att lyssna på dom*

Diskussion mellan Natalie och en kompis i förmiddags... båda två är 7 fyller 8 i år (under sommaren) och båda är av modell "inte pyttesmå"

Kompis: Vi ska till Göteborg i sommar
Natalie: Jaha, ska ni på Liseberg *avis*
Kompis: Jaaa.... fast jag får bara säga att jag är 6 år när vi går in....
Natalie: Fast du är ju 7...
Kompis: Ja, men min mamma säger att jag inte kommer in om jag säger att jag är 7.... för då kostar det.... så det är bäst att jag ljuger....

Ja, och vad tror den mamman att hon planar för väg för framtiden? *suck*

Kommentarer
Postat av: Ritha

Hmmm. I vår familj kör vi stenhårt på att man inte ljuger. Vita lögner däremot...Hmm.. Är svåra att förklara... =) Men dom får man ta till ibland.

2008-02-21 @ 11:55:23
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Jessica

En lögn är bara OK om man säger det för att inte såra en annan människa... Bäst är att hålla helt tyst! :-)

Men visst kör jag med lögner mot barnen... säger att "Ja, jag ska oxå sova nu, inte äta pizza" ändå sitter jag uppe och svullar när de gått och lagt sig *haha*

Men att BE barnet ljuga, för att tjäna pengar på det? Åk på picknick om du inte har råd, det är gratis! *wahaha*

2008-02-21 @ 12:12:40
URL: http://veochvett.blogg.se
Postat av: kikka

suck .. säger man .. va lär man barnen i de???
knas hur vissa ser på saken
ska man inte ha kul på semestern .

va kul för kompisen då att hon ska behöva veta att hon kostar
jag måste ljuga för annars så kostar de pengar?hmm

2008-02-21 @ 15:39:18
URL: http://thewifeofjuhaniemi.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0