Enkel pastaröra

Idag blev det pasta för hela slanten. Pasta till lunch och till kvällsmat... och den som läste inlägget här nedan vet vad jag egentligen tycker om "makaroner-syndromet" :-/ Men vad gör det när maten var tvungen att stå på bordet NU (gärna för en stund sedan) och fantasin tryter?

Fast till kvällsmat blev det faktiskt något riktigt gott, till och med barnen jublade. Ska man hitta på ett namn till det får det bli "Enkel pastaröra" och det är verkligen superenkelt, 4 ingredienser- prova gärna!



Koka pasta, jag brukar oftast använda fjärilar men andra sorter funkar bra också.
Stek bacon i bitar.
Dela hela färska champinjoner i mindre bitar och stek (kan uteslutas men det blir så gott)

Blanda samtliga ingredienser tillsammans med en burk valfri SMAKSATT créme fraiche, jag har hittills bara använt 'franska örter' men idag testade jag med 'fetaost och tomat' och det funkade bra det med! 



Som tillbehör svängde jag ihop en "sallad" gjord på en halv burk majs, delade coctailtomater, lite oliver , feta ost i tärningar och en halv hackad röd lök som jag blandade upp med 4 msk Heinz vitlöksdressing.... Lite Jamie Oliver-takter fick det allt bli! ;-) Eller var det Cajsa Varg som sa "Man tager vad man haver"

Ungarna jublade som sagt, Natalie åt 4 portioner, och jag jublar också - för nu står maken och tar hand om disken! :-) Alla mätta, alla glada!

Imorgon ska det INTE bli pasta, där med basta!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0