Hundägare....

Om du är hundägare, kom ihåg:

Det spelar ingen roll hur högt och hur glatt du än ropar att  "han är inget farlig, vill ju bara hälsa" när din - i dina ögon -supersöta jycke halvlufsar fram mot mig och mina barn...

I mina barns ögon, som bara sitter sisådär 90 cm från backen, kommer en STOR halvtam varg med gapande käftar i rasande fart utan någonsomhelst tanke på att stanna!

Jag ber om ursäkt om jag skrämmer dig med min ack så icke barnvänliga stämma i det läget - men jag anser inte att det är OK att ha en hund lösspringande som man inte har full pli på! Jag accepterar inte att mina barn blir hundrädda pga sådana som Dig och din hund!

Jag frågar alltid flockledaren (dvs. ägaren) om det är OK att klappa en hund innan hunden jag hälsar, och jag kräver samma sorts respekt tillbaka!

Koppla tack, eller bege Er till brukshundsklubben!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0