Mat, mat, mat

Ibland känns det som "äta bör man annars dör man", eller hur? Sådana dagar har jag ofta. Dock inte i kväll.... :*ler* Ikväll kunde jag då rakt inte bestämma mig för vad jag skulle laga för mat, så jag lagade 2 maträtter... OCH dessutom en kladdkaka som grädde på moset! *ler*

Jag började att tillreda en moussaka, men mitt i skivandet av potatis kom jag på att jag minsann blev sugen på färsbiffar och pasta, och eftersom jag redan hade påbörjat moussakan lagade jag klart det och har nu mat tills i morgon färdigt! Smidigt! :-)

... och eftersom jag väntade på besök under kvällskvisten, och ugnen var varm "slängde jag ihop" en kladdkaka som sagt.... fast erkännas ska väl att jag nästan tog mig vatten över huvudet eftersom färsbiffarna var klara för vändning samtidigt som jag stod och vispade smeten till kakan och makaronerna var färdigkokta :-) Tur att man är kvinna och att älsklingen var hemma och kunde duka!

Så här såg det ut, innan vi satte oss och åt:

Mat

Moussaka, färsbiffar, pasta, ugns-tomater och kladdkaka! MUMS!

Kommentarer
Postat av: Mina3

trevlig blogg du har. Fick precis inspiration till middagen ikväll :)

2008-05-02 @ 16:36:12
URL: http://mina3.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0