Mat, pest eller himelsk njutning?



Daglig mat, finns det något tristare än vardagskost? Att laga mat mitt i veckan kan frustrera mig till max! Det blir alltid samma gamla makaroner och köttbullsrecept som bjöds förra veckan när tiden och insperationen tryter.

Tänk vad det vore bra med en anställd kock! Någon annan som lagar mat åt mig! Det ska jag önska mig, skaffa när jag vinner på lotto!

*jag som aldrig spelar på lotto, dream on baby*

I bland får jag infall som heter duga och bestämmer mig för att bli den nya Jamie Oliver/Mat Tina och studerar kokböcker tills ögonen blöder. Tyvärr återgår jag snart till det gamla vanliga makaroner-receptet, men varje utsvävning brukar dock medföra lite vardagsfägring kring det Södergrenska matsalsbordet.

Senaste infallet är att jag har planterat kryddor i köksfönstret... be mig inte svära på vad det blev för kryddor, för det har jag redan glömt, men jag tror att det var Rosmarin och Timjan. Ja, jag vet att det kanske inte är världes bästa tidpunkt att plantera nu i vintermörkret, men kryddkrukorna blev över efter nyårsmaten *då jag försökte överträffa mig själv och faktiskt svira ihop något i stil med det som Tina brukar hitta på* och att kasta bort dom bara för att det är fel tidpunkt att plantera det tyckte jag kändes fel.

Hur som helst - idag blev maten både pest och himelsk njutning - lunchen bestod av köttfärssås och spaghetti (visseligen tillagad av maken och han har en förmåga att få till det där lite extra så helt pest var det väl inte) men till kvällsmat fick magen en resa till 7:e himlen då den bjöds på oxfilé med helstekt potatis och pesto, med grillade tomathalvor till... *yummi*

Det var inte lagat av mig, tack för den maten mamma! *kram*

Men visst är det så att mat som man inte lagar själv smakar alltid stråt bättre än sin egen lagade mat...
Någon som vill byta vardagsmat med mig?

Kommentarer
Postat av: Ritha

Men! Vi har samma namn på barna, likadan hallmöbel osv, och ta mej tusan: Samma dröm vad det gäller rik & anställa en kock!! =) Tjingeling!!!

2008-01-11 @ 16:55:17
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Mina3

nu har jag börjat läsa från början...
:D

2008-05-07 @ 11:26:31

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0