Snubblar på ambitionen

"Att starta en blogg är det enklaste i världen, bara registrera och sätta igång" Lätt för den att säga som "nöjer sig med det normala" Jag borde ha fattat att detta inte skulle gälla mig, när jag drar igång med något ska det vara ordentligt, med betoning på djupt och grundläggande, utsvävande, kunskapstörstande och överväldigande. Detta får mig många gånger att inse att projekt jag dragit igång blir liggande, för att de helt enkelt blir övermäktiga för mig att avsluta, eller ens hålla flytande.

Som liten fick jag ofta höra att "när J ska städa sitt rum finns det inget mellanting mellan att låta allt vara som ett bombnedslag och att damma allt, till och med bakom tapeterna". Ofta fick mammas uppmaning att jag skulle plocka upp från golvet resultatet att jag rensade ut alla lådor, bokhylla och garderob för att börja organisera fast det slutade med att det blev liggandes på golvet, tillsammans med det som mamma i första läget ville att jag skulle plocka upp.....

Så är det även med denna blogg... började som ett enkelt projekt att starta en blogg *lätt som en plätt, bara att registrera* och nu sitter jag och försöker åter-lära gamla HTML kunskaper som legat i glömska i 11 år - enbart för att jag vill få det att bli som jag vill, inte som en mall....

Dags att sänka ambitionskraven?
Nähä, det är ju kul ju.... *ler brett*

Kommentarer
Postat av: Mina3

haha, känner igen mig! det första jag gjorde va att börja trixa med HTML koden men jag gav upp ganska fort. fick till det lite personligare i alla fall...

2008-05-07 @ 11:32:16

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0