Storebror ser dig!

Läste med skräckblandad förtjusning och stor förvåning inslaget i tidningen i morse om övervakningskameror. Att det är mer och mer vanligt förekommande har väl inte undgått någon, men hur det ser ut i Karlskoga fick mig att sätta C-vitaminen i vrångstrupen i morse.

I denna lilla stad verkar det finnas mer övervakningskameror än pizzerior, men det som är mest förvånande är att Lidl har fler kameror an anstalten.....  Kan det vara möjligt? Vad har Lidl som är mer övervakningskrävande än ett ställe där man samlat ett helt gäng kriminella? *kan bara skaka på huvudet*

Inte för att jag håller Lidl som någon favorit i affärsväg, förstår mig inte på den butiken på något plan... inte nog med att de verkar ha urusla villkor för sin personal, ett sortiment som får mig att stå som ett frågetecken och undra om det är ost eller yoghurt jag håller i, en personal som verkar ha inbördes tävling i vem som kan se mest uttråkad ut i kassan, tugga störst tuggummi och ha flest piercing på konstigast ställe.... för att sedan inte tala om "kassauppbyggnaden". Jag fattar inte hur någon kan storhandla utan att komma hem med en massa totalt mosade varor för att man tvingats att plocka i och ur och i och i och sedan ur varorna innan de kommer i kylskåpet hemma.... för de som inte hänger med på i och ur svängarna kan jag förklara med ; i vagnen, ur på bandet, scanna, i vagnen igen för att det inte finns utrymme för mer än 2 liter mjölk och en limpa efter scannern,betala och flytta sig till kanten för att inte stå i vägen, i påsar, i bilen, ur bilen och ur påsen och in i kylskåpet.... Är äggen hela efter det är det bara att gratulera! Nä tacka vet jag Willys där man kan stå en halv eftermiddag och tala med kassörskan när man plockar i varorna utan att känna att man står i vägen :-)

Men nu var det ju tidningen jag började skriva om - och syrran T och hennes Ellen var med där i... och de hade inget att göra med varken Lidl, övervakningskameror eller anstalten att göra *ler* Tur att det finns något av värde att skriva om i morgontidningen.

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0