Uppåt

Det går sakta, men säkert, uppåt på börsen igen.... Inte för att jag håller stenkoll på fonder och index hit och dit, men jag var inne och kollade status på fonderna i början på veckan och då höll jag på att få en halv hjärtattack. Tänk va fort det går att "förlora" flera tusen!!! :-/

Jag skulle aldrig kunna jobba med att spekulera med andra människor pengar som börsmäklare gör... jag skulle nog gå runt med dåligt samvete jämt!

Hur som helst, det är påväg uppåt igen... den sämsta ligger nu "bara" på MINUS 21.86%... tur att det är "fel-fonden" alltså den fond banken strulat med och satt in 1000 kr på fast de inte skulle suttit där.... den är nu bara värd 796 kr!  

Fondgurun på banken skriver så här idag:

- Var försiktig med att placera nya pengar i aktier, det kan vara för tidigt. Sälj inte av alla innehav, men placera möjligen om och satsa på alternativa produkter som hedgefonder och aktieobligationer. Är du en långsiktig månadssparare behöver du nog inte göra någonting; det här är ett rejält hack i börskurvan, inget annat.

Att göra ingenting alls, det är min melodi! :-)


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0