BVC besök

Idag var det dags för 1 års kontroll med medföljande vaccination.

Allt gick enligt planerna, typ.

Längden 81,5 cm och vikten 11,7 kg. Naturligtvis påpekades att hon är mycket lång.... hur man nu kan tycka att 1.5 cm är speciellt mycket längre än de "normala" 80 som man "ska vara" vid 1 års ålder....

Vaccination fick hon oxå... inte bara en spruta som sig bör, utan 2... även den som vanligtvis ska tas vid 1½ år (mässling, Röda hund och Påssjuka) för att hon ska ha skydd när vi åker till USA. Det blir nog även extra vaccination mot Hepatit för både Joline och Jonatan innan vi åker. Natalie är redan vaccinerad mot detta.

Det framkom oxå att hon har kort tungband, och därmed kanske får bekymmer med att uttala vissa ljud i framtiden. Skulle så vara fallet kommer de att klippa av bandet under tungan vid 4 års ålder... Men förhoppnngsvis får hon kläm på detta med att säga pappa utan att behöva klippa band under tungan.... :-)

Kommentarer
Postat av: Monica

min kommandora har varit ett huvud längre än medelsvensson hela sitt liv!

;)har oxå alltid f¨ått höra det !

kram på dig ;)

2008-07-10 @ 13:45:40
Postat av: Monica

jag ska ha jeans,jepp!

hahaha grisöverallen hon är kaxig va ler

2008-07-10 @ 13:53:23
Postat av: Monica

ja det är hon ;) men tro nå inte mamma´n är lika fin bara en sådär 30 panner förmycket,

2008-07-10 @ 13:58:31
Postat av: Patricia

Tar de tungbandet redan vid 4 år?

Arvid fick göra det då hade han fyllt 9år.

2008-07-10 @ 14:24:36
Postat av: Sandra

Sitter här och sliter av mig håret snart...!! Shit vad svårt det är!!! Jag blir gaaaaalen :) Men samtidigt är det ju så kul att sitta och greja... =D

2008-07-10 @ 14:42:57
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag valde sjuan...men jag skulle nog ha börjat med 6:an om det var lättare... :)

2008-07-10 @ 15:01:28
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0