Jag älskar...

Jag älskar service och att inse att man har nytta av sånt man ändå måste betala för.....

Vi har husföräskring via Folksam.... värsta trista "måstehaprylen"

I den försäkringen ingår Anticimex-hjälp.

*YES!*

När vi hade möss, eller jag menar råttor, i väggarna i höstas ringde jag och de kom och satte ut fällor. Hade jag kunnat åka till affären och införskaffat själv, men vad tusan....

I förra veckan hittade vi ett getingbo - längst uppe i nocken på vårt ytterst höga hus - och jag plingade efter Anticimex. Idag kom en grabb ut, vinglade upp på stege och sprutade gift på eländet.

Så enkelt att stå neranför och titta på. Kostade NADA.... och jag hade ju kunnat skicka upp älsklingen med en flaska Radar och sprutat själv. (Det hade dock kostat minst 49 spänn för Radarn och 350 kronor för akutenbesök... samt förlorad arbetsinkomst i ett par veckor eller hur lång tid det nu kan tänkas ta att läka brutna ben efter att ha ramlat ner för stegen)

Jag älskar service och att inse att JAG haft nytta av sånt JAG ändå måste betala för..... :-)

(Föresten, råttfällorna är fortfarande tomma.... )

Kommentarer
Postat av: Monica

vist er det bra med service;)

tur inte maken skulle upp på stegen jag håller med, kul att du er tillbaka;)

2008-07-17 @ 22:36:55
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0