Militärer i stan

Idag när jag körde tjejerna till badhuset möttes jag av en massa militärer..... "utklädda" som militärer brukar i full mundering, inklusive vapen av kaliber "jättestor och jätterespektingivande" stog dom bredbenta mitt i vägen och stirrrade på bilarna som åkte förbi....

Barnen blev lite konfysa och funderade på om det var krig på gång (och mamma svarar  "Näää... jag troooor inte det.... " Hur förtroendeingivande lät det då???) ;-)

På vägen hem blev jag stoppad av dylika militärer... vapen framdraget, bredbent och med handen i luften stog han där mitt i vägen och stoppade mig.... För att släppa fram en militärkolonn med bilar (där gröna gubbar satt och spejade ut genom taket med mera vapen synliga) som inte stannade för rött....

Tänk om detta vore vår vardag, med vapen och militärer.....

Tur att man har morgontidningen så jag i morgon får veta vad de hade så bråttom till.....

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Lite läskigt på samma gång..

2008-07-01 @ 10:22:27
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag håller med dig tur man inte har det så , ser man så många så åker mina tankar också iväg! hjälp

2008-07-01 @ 10:53:27
URL: http://villmanintesavilmainte.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0