Utflykt

Idag drog vi iväg på utflykt med Nora som mål. Jättemysigt att gå där och strosa. Vi köpte lunch och satt ute i gröngräset och åt. Barnen badade. Vi kollade på måsar och änder och lite mer måsar. :-) Och lite järnvägsvagnar.

Sen åkte vi vidare till Grythyttan och smaskade glass. Åh, himmel vad gött det var. Rekommenderar starkt deras citronglass om du har vägarna förbi! Andra smaker vi testade var jordgubb, vanilj, vattenmelon, Italian Cream och stratt-nånting som var hackad choklad och mandel. Hemmagjord glass smakar alltid mycket mer än GBglass och jag njöt verkligen! :-) Väl värt en omväg på så där 15 mil... typ.

På vägen mellan orterna, 90-väg mitt i djupa skogen, mötte vi på en herrelös hund som sprang på vägen. Det var en sån där vinthund, alltså modell större. Hade kunnat bli en redig smäll, för han flyttade sig inte nämnvärt när vi kom. Och när jag ringde 112 för att rapportera blev jag hänvisad till polisen på 11414 (med 8 pers före i kö).... Jasså? De ville visst att någon skulle krocka med hundj-n innan de larmade ut någon.

Jonatan tyckte ett tag att vi åkt länge på vägen... han frågade om vi fortfarande var i Sverige eller om vi möjligtvis åkt vilse, kanske. :-)


Jonatan äter Grythytteglass!


Nora, pittoreskt så det skvätter om det! ;-)


Nora kyrka, nerifrån och upp..


Badtime

Kommentarer
Postat av: Mina

HEJ! Nu är vi hemma igen :)

Vad gullig du e :) har saknar dig me, nu ska jag kolla vad du har haft för dig den senaste tiden!

2008-07-30 @ 23:18:06
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Mina

ser att ni har haft en härlig dag!

2008-07-30 @ 23:19:09
Postat av: Evelyn, i hemmet

Svar: Usch, tråkigt att höra! Är den god eller elakartad? Jag drar mig så för att kolla upp det. Ibland tycker jag att den är borta, men ja.. Man ska ju uppenbarligen inte strunta i att fara..

Många, många kramar till dig och familjen! Tänker på er!

2008-07-31 @ 12:29:22
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Indra

Ja det är fint i Nora...mina svärföräldrar bor där...vi var i dina trakter igår, tänkte på dig när vi passerade Karlskoga..höll utkik efter en lång blondin..hihi

2008-07-31 @ 22:32:22
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0