Arbetstid....

Inte utan att jag funderar, igen..... :-)

Har anmält Tillfällig föräldrapenning via Försäkringskassans hemsida... för april, maj och juni, sammanlagt 17 dagar.

Man ska fylla i hur många timmar och minuter man har som arbetstid, och eftersom jag är hemma hela dagarna och anser att min arbetstid verkligen varar dygnet runt så fyllde jag i det - 24 timmar och 0 minuter.... (istället för 8 timmar som jag vanligtvis brukar fylla i, och varje gång funderar jag på varför jag egentligen tar den siffran... för att det är standard kanske?)

Hursom helst - försäkringskassan kommer att gå i taket, det är jag säker på...... för min beräknade ersättning före skatt låg på 37128 spänn.... (jag hade räknat med 5000 eller nått sånt) *garv*

...jag gick i taket för att jag skulle betalat 11000 i skatt om så var fallet! *gah*

Räkna med att försäkringskassan ringer om detta - och då ska jag tala om vad jag tycker om deras system..... (men det är klart, ingen ringer väl tidigare än december och då har jag nog hunnit coola ner mig!)


Kommentarer
Postat av: Monica

hahahah kul o höra vad dom säger ler

2008-06-27 @ 00:46:42
URL: http://villmanintesavilmainte.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0