Begravning och allmänt kaos

Tänk att en illa dag faktiskt kan bli mycket värre än man tänkt sig från början... för att i slutändan faktiskt bli helt OK!

Vi åkte bil upp till Leksand för att vara med på begravningen.... Det var mamma, pappa och jag..... Jag satt i baksätet och läste - hela vägen upp och hela vägen hem... det var länge sedan jag hade det lugnet omkring mig att jag kunde sitta och läsa timtals i sträck!

1½ time in i resan ringde min telefon och vi blev bryskt informerade om att någon antagligen brutit sig in i mamma och pappas hus eftersom garagedörren stod på vid gavel.... *suck*

Väl uppe blev begravningsakten fin och minesvärd... men väldigt gripande och jobbig. Det är aldrig kul att ta avsked, men denna gång var det extra tungt.

På mottagningen efter fick ambulans tillkallas.... en av gästerna höll på att starva av! Hjärtat höll inte riktigt samma speed som det borde.... :-/

Och när vi sedan rundade av fick jag veta att syrrans man satt inne med en Nikon D40 - och jag hade tagit alla bilder med min lilla "pocketkamera"....  Synd synd! Men jag fick leka en stund med kameran innan vi åkte och det var allt annat än otrevligt! Jag SKA ha mig en systemkamera!!! Jag bara ska det! ;-)

Sen var det hemresa..... och mer läsning! :-) Me like!!!

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Det är aldrig kul att vara på begravningar. Ni hade rätt otur med allt igår! Men, se vad en kamera kan göra :D

Kram, kram!

2008-06-28 @ 13:17:57
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Monica

men fy vilekn dag begravning o inbrott hoppas dom inte forstörde för mycket !

2008-06-28 @ 15:05:08
URL: http://villmanintesavilmainte.se
Postat av: Mona

Instämmer med föregående talare.



Men du, inte Nikon. Du ska ha en Canon Eos...överlägsen.

Du kan få pilla på min den 11:e!

2008-06-28 @ 15:53:32
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Mona

Fast det är långt till frysen! Emellan har du klädkammare, dusch och tvättstuga! Dock är allt utrymme utanför gästrummet, liksom resten av huset, av modell 1922 så du får ha en stängd dörr och låna badrummet på entréplanet! Mitt hus går under namnet "Chateau Katastrof" you see. Plenty of renoveringsjobb...!

2008-06-28 @ 18:55:22
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0