Ett LITET ärende

Ska ner på stan... ett litet ärende.. fasktiskt bara att lämna tillbaka ett par skor jag köpte förra veckan.....

Tar med mig Jonatan, 20 kilo råenergi som dessutom druckit kaffe idag... två koppar!

Väl nere på stan lämnar jag tillbaka skorna och lovar Jonatan en glass om vi kan titta in en snabbis i en klädaffär... jag tänkte titta på en bikini till Natalie....

Innan jag vet ordet av  så har jag kommit på att jag är i bestört behov av shorts och gör en raid mellan klädställningarna, Jonatan i släptåg.... som vid detta laget sett att det är tivoli på torget och sätter sig på tvären gällande handling av kläder.

20 minuter senare har jag handlat två par capribyxor, en tröja... och ett par shorts (som jag nog lämnar tillbaka). Och lovat Jonatan en åktur på Tivolit. Och inte ens slängt en blick mot bikinis....

Han väljer en karusell som sköts med egen mankraft - nämligen en superhög uppblåsbar rutchekana av hoppborgs-stuk.



När jag köper biljetten frågar jag hur många gånger de får åka ner och blir informerade om att de inte har någon gräns, att barnen brukar hålla på ett tag *tills de blir trötta* Jag tänkte - You wish! och helt plötsligt blev det vääääldigt billigt per åktur för vår del!

Jonatan, som vid detta laget var den enda unge som "åkte" kutade upp för stegen, och kastade sig utför samtidigt som han skrek "Detta är jättekuligt, mamma" Jag var inte sen att hålla med! :-)

Jonatan gne´som en liten gnu uppför och åkte ner, uppför och åkte ner! Bekanta kom förbi och tittade på en sväng, men Jonatan fortsatte att springa och åka, springa och åka.....

När vi hade stått där ett bra tag kom en dam fram och sade på taskig svenska "sisten gången".. Så de hade tydligen en gräns.. som inte var vid "tills de tröttnar",  utan vid 30 minuter!  Vid det laget var Jonatan svettig... och jag sugen på att köpa en liknande tingest att ställa i trädgården! =D

Edit: De finns att köpa... "bara" 125,600 kronor

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Men 30 minuter vad väl ganska lagom ändå? ;) Kan inte tänka mig vad det är för grej, men det låter ju urkul!

Kram, kram!

2008-06-25 @ 18:12:41
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul för J hahaha !

Men jag forstog inte helt vad det var för lek apparat

2008-06-25 @ 18:49:31

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0