Fjanterier

Var med Natalie i skolan hela förmiddagen idag! Det tyckte både hon och jag var kul *fast jag insåg att det var tur att min barndomsdröm att bli fröken inte slog in!* =D

I klassen går det en bunt med irriga, virriga, supergoa (och mindre goa) ungar med varierande grad av uppfostran och barnslighet i blodet. Det är bara att förvänta sig, det är ju faktiskt en grupp med förstaklassare det handlar om, men.....

...i klassen finns en pappa, vars barnslighetsnivå ligger i höjd med botten på Marianergraven, och oftast har jag överseende med människan :-/, men idag gick det bara för långt! Nämda pappa var med i klassrummet idag och spelade Allan som vanligt.....

Barnen tränade inför skolavslutningen i morgon och de ska sjunga Peps Perssons låt "Oboy, vilket vackert väder" och 8 av pojkarna ska vara utklädda som Peps med piprensar-glasögon, låssas-pipskägg & kavaj och komma knallandes fram över scenen mitt i låten... Nämda pappa skickade fram sin dotter till fröken innan barnen skulle ut och träna och hon frågade

- Får pappa oxå vara Peps?

Fröken himlade med ögonen på ett sånt sätt att hela hon lyste "men kära hjärtanes, nu får det väl ändå vara nog" och svarade Nähä, det får han inte.....

(men det slutade med att pappan ändå klädde ut sig med låssas-pipskägg och piprensar-glasögon och traskade efter pojkarna upp på scenen!)

Är han med i morgon då vet jag inte om jag klarar av att hålla tyst. Grow up! Livet är inte din scen! Barnen är inte din publik!



Kommentarer
Postat av: sandra

Ha ha...vilken fjant...

billig ps...det låter intressant.. :)

2008-06-11 @ 22:25:20
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: kikka

hmm undr avems pappa det kan va .. hmm undra om det är han som springer med videokameran ??



hoppas att min tokivriga unge var tyst idag L

fast det tror jag ju inte... hahaha

2008-06-11 @ 22:49:27
Postat av: Ritha

Hmmm... Det finns många sätt att skämma ut sig själv, och andra på... Det sjuka är bara när man inte märker det själv!

2008-06-12 @ 13:04:45
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: M

Jösses, vilken rolig blogg du har!

2008-06-12 @ 22:09:49
URL: http://www.inteutanmig.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0