Garage-rens

Jag har svårt för att göra "små" projekt.. ska det vara ska det vara ordentligt!

:-)

Fick för mig att jag ville promt ha ner den bokhylla som har stått malplacerad på övervåningen sedan Joline fick nytt rum (alltså 1 maj). Kånkade ner den från övervåningen med en förvånad älsklings hjälp.... när jag väl fått ut den insåg jag att jag inte hade någonstans att ställa den.... garaget var fullt och överbelamrat till bristningsgränsen! (vi har ett ordentligt tilltaget DUBBELGARAGE så fatta att det är prylar till förbannelse där inne)

Så jag började röjja.... älsklingen fick bära upp massor på vinden (tror inte vi behöver ha skidor, pulkor, skridskor, tö-salt, trasiga och urväxta cyklar och sånt på ett tag) Älsklingen fick ett helt bil-lass med gamla råttätna dynor, trasiga skor, sönderhoppad studsmatta, pappkartonger, TV (jomenvisst) glas och annat skräp som han fick åka och slänga! (och jag samlade ihop till ett lass till, men det ville han inte åka med nu!)

Jag hittade en hel kartong med leksaker som jag tog in till Joline....

Det blev bättre ordning på hyllor och på golvet och massor av nyvunnen plats... jag till och med sopade ur garaget!

När vi var färdiga och stog och tittade på skapelsen sade älsklingen
"och du som bara ville ha ner bokhyllan" ;-)

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Det ena brukar leda till det andra...Jag är precis likadan.

En påse m saker som ska till garaget leder till ett storröj i något rum eller liknande.,

Men visst känns det bra när man är klar.

Ha de!

Kramiz

2008-06-15 @ 19:43:01
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Ritha

Shittans va bra!!! Han ska va gla att han harej gumman!!! =)

2008-06-15 @ 21:19:42
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Indra

Vad duktig du är..har massor med sådan projekt p G nu när jag går hemma, men är precis som du. Det måste komma av sig självt för då får jag också "ryck"

2008-06-15 @ 21:53:49
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Mina3

haha, ja sån där e jag me :D ett "litet" projekt slutar med att jag möblerar om hela huset, rensar garderoberna, "organiserar" i badrumsskåpet...

2008-06-15 @ 22:13:23
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0