Motivation

Är det något jag saknar så är det motivation för att träna! Jag hatar motion helt enkelt och det är väl lönlöst i helvete att komma igång när orken ligger på backen och krälar.... Det tar lixom emot att ge sig ut och springa när man bara orkar 100 meter innan man flåsar som en 350kilos amerikan som försöker förflytta sig i 35 gradig värme....

Men efter att ha surfat runt på div bloggar, speciellt många mammabloggar, inser jag att jag inte är själv om problemet... många önskar att de tog sig i kragen och det finns de som faktiskt visar god inspirationsanda genom att börja träna och gång på gång skriver "faan vad skönt det är att få komma iväg på träningen" och "jag längtar redan till nästa träningsrunda"! Där vill jag med vara!

Och det är där min tanke blivit till ett projekt! Jag har bestämt mig för att motionera, men jag klarar det inte utan din hjälp! Så nu ska vi tamigtusan göra detta tillsammans! Mina tankar har jag spillt över på Rijo som har startat en ny blogg där vi gemensamt kommer att peppa varandra med vardagsmotion, framsteg och tips! Tanken var att vi skulle ha sjösatt detta redan den 1:a juni, men eftersom det varit så fruktansvärt varmt (och vi varit så fokuserade på att gå några extra långpromenader för att få fart på motioneringen *haha*)  så ligger vi lite behind... men vässa armbågarna.. skaka liv i stegräknarna, damma av fotbolls-skorna och ladda vattenflaskorna med vatten, för snart drar vi igång!

Hoppas du vill vara med! Ju fler vi blir destå bättre blir det, tror jag... och kom ihåg, detta är ingen tävling! Det är BARA tänkt som en inspiration och som en rolig grej! Alla gör vad de vill, på den nivå de vill! Och den enda man "tävlar mot" är sig själv!

Mitt eget mål är att få igång flåset, på riktigt... så att jag klarar av att springa... utan att dö efter 100 meter... för så illa är det i dagsläget..... Och jag har 25:e augusti som deadline eftersom vi drar till staterna då! *hoppas jag fixar detta*

Kommentarer
Postat av: sandra

Vilken bra idé!! Jag vill absolut bli med, jag behöver all peppning och motivation som jag kan få... för det blev ingen springning ikväll heller...

2008-06-02 @ 21:49:33
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Ritha

Bra skrivet gumman! Jag ska skriva nåt sånt hos mig med snart, men nu ska jag iväg och leverera armband, efter en dush då...=)

Vi hörs sen!!!

2008-06-03 @ 07:51:07
Postat av: Mina3

3 veckor kvar till semestern... vore skönt med ett par kilo mindre... jag är med!

2008-06-03 @ 08:25:25
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Indra

Det där verkar ju kul, själv har man ju inte tränat sedan i feb. Hoppade runt med magen då. Men nu jäklar..jag är ju inte van att sitta stilla utan brukar träna minst 2 ggr i veckan. Så nu när man känner sig piggare så är det dax att röra på fläsket...degmagen måste bort...inte för att det kommer ske...men man kan ju försöka.

2008-06-03 @ 09:45:45
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0