Rent där uppe

Jag vaknade i morse.. och kände ett stort behov av att vara själv! :-) Lyckligtvis märker hela familjen av att jag behöver vara själv och låter mig vara just... själv.

Efter frukost gick jag en trappa upp och har där befunnit mig heeeela dagen!

Satt och bloggade några timmar, men sen blev det minst sagt tråkigt...... behövde ha något att göra, så jag började städa! I samma veva började jag maila till en nyvunnen bekantskap och timmarna swouschade förbi. Jag städade och mailade och städade och mailade.... Skitbra, eftersom övervåningen var minst sagt i behov av en totalsanering!

Nu är det skinande här uppe..... har bytt lakan i alla sängar, dammsugit, tagit upp varenda leksak som låg på golvet, dammat alla hyllor och upptäckt en hel del mindre roliga saker

* Natalie har klistrat bokmärken på sin egen bokhylla.... smart som hon är var de på insidan så att inte mamma skulle se!

* Natalies rum innehöll kopiösa mängder med toapapper ihopknöcklat i små bollar. Hade jag sparat toapappersbollarna och lindat upp dom på en rulle hade jag haft en halv bal med papper! Vad hon använder bollarna till har jag inte orkat fråga.. och eftersom jag inte är helt pantad så vet jag att bollarna kommer att återuppstå om bara ett par dagar!

* För en vecka sedan frågade jag Natalie vart alla hennes hårsnoddar tagit vägen... det fanns inte en enda kvar på toaletten och det var inte så länge sedan hon fick en burk med typ 100 snoddar i.... när jag städat klart hade jag hittat 32 stycken, bara på golvet!

* Massor av Natalies grejor fanns i Jonatans rum... och jag fattar inte varför..... Natalies rum är mer än dubbelt så stort som hans rum är!

Nu är det rent och snyggt... och under tiden jag varit här uppe och såsat har älsklingen lagat både lunch och middag... och till middagen även vispat ihop en alldeles egen balsamico vinäger såstypdressing som han serverade till den egenhändigt odlade salladen från lannet.... och jag inser att universum faktiskt klarar av att snurra, fast jag släpper taget om allt. :-)


Kommentarer
Postat av: Ritha

Skönt! Att va själv ibland. Du får komma hit om du vill oxå, och bara vara. =)

Kramar om!

2008-06-21 @ 22:53:02
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Mona

Mmm, somliga fick ju en del gjort. Andra fuskade sig igenom entréplanet. I wonder why!!

2008-06-21 @ 23:55:41
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Skönt med en föstående familj.

Ibland måste man bara få vara själv.

ha de gott.

2008-06-22 @ 00:06:29
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Ritha

Nämän! Hittade du färg när du städade??? Bloggen är ju nymålad! Fiiint detta. =)

2008-06-22 @ 08:17:55
URL: http://rijo.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0