15 med eller utan

Hittade en lista "med eller utan" hos Klimakteriehäxan och valde genast att dela med mig av mina egna "med eller utan´s" :-)

1. Kaffe med eller utan mjölk/grädde (eller Renat för den delen)?
Jag tar mjölk, UTAN kaffe ;-)

2. Lakrits, med eller utan salt? Vad som helst, faktiskt!

3. Nyponsoppa, med eller utan glass? Med.

4. Köttbullar, med eller utan lingonsylt? Utan.

5. Ärtsoppa, med eller utan fläsk? Med.

6. Glögg, med eller utan mandlar? Med.

7. Filmjölk, med eller utan socker? Utan, fast flingorna är ju laddade med socker, tyvärr.

8. Knäckebröd, med eller utan Kalles? Utan, använder Svennes och det är gott!

9. Lussekatter, med eller utan saffran? Med... kan man göra utan?

10. Julbord, med eller utan skinka? Med.

11. Kalops, med eller utan rödbetor? Med.

12. Potatismos, med eller utan rot- (dvs morötter & kålrötter)? Utan.

13. Fiskbullar, med eller utan hummersås? Med, med extra mycket!

14. Surströmming, med eller utan tunnbröd? Den frågan anser jag vara fel ställd. Bör vara "Tunnbröd med eller utan surströmming?". Och svaret är ett rungande UTAN. Så svarade Klimakterishäxan själv och jag kan inte annat än ställa mig upp, busvissla och applådera, kunde inte sagt det bättre själv! :-)

15. Pyttipanna, med eller utan ketchup? Utan, annars har jag ketchup till det mesta...

Det är bara du tar med och lägger upp din egen "med eller utan´s" om du vill, vågar och kan!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0