Äventyr

Idag har vi varit på äventyr, barnen och jag....

Vi åkte till stan, med buss! *Yeha* Det var en upplevelse som hette duga. Jonatan satt som ett ljus i bussen, "det killade lite i magen". På stan gick vi på leksaksaffären och köpte *nästan* vad de ville... Natalie valde Slime och Jonatan ett paket Hubba-Bubba... frågade om han ville ha en boll, kratta eller bil, men nä! Tuggummi skulle det va, det andra "kanske jag köper nästa gång" :-)

Vi var på bibblan och åkte hiss, lekte i lekparken och Joline sov på bussen hem! Det har aldrig slagit mig hur mycket ljud en buss ger ifrån sig förs idag när jag var rädd för att hon skulle vakna. Folk hostade, bussen pyste, brummade och människor talade högt, klampade, prasslade med plastkassar osv osv. Men hjärtat bara sov! =D

Det var bra för mig oxå att få åka till stan... vi har fått nya butiker där sedan jag var nere senast. En tobaksaffär som funnits sedan Hedenhös var borta, en butik som heter Lottas skafferi och Café hade öppnat... spännande! Undrar om den finns kvar nästa gång jag åker ner... de får ju bara "starta-eget-bidrag" i 6 månader och det brukar väl vara ungefär så ofta jag är på stan, så jag kanske kommer lagomt till slutrean... :-)

Som sagt var, det var ett äventyr... och nu är jag trött i både kroppen och huvudet! Tur att det är fredag!

Kommentarer
Postat av: Ritha

They are out there darling! =D. Jag menar, en värld utanför villan... hihi. Kramis till dig!

2008-03-14 @ 18:20:41
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Marie

vilket äventyr ni varit på idag ! :o)

2008-03-14 @ 18:25:09
URL: http://mariepetri.blogg.se
Postat av: Lotta Frankesjö

Hej Tjejen!

Jag hoppas verkligen att jag finns kvar efter 6 månader..haha....Hoppas du var inne hos mig annars är du välkommen nästa gång du kommer till stan..

Lotta

Lotta´s Skafferi & Café

2008-05-26 @ 23:03:35
URL: http://www.lottasskafferi.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0