Flashback!

I augusti 1995 åkte jag till USA som Aupair. Till en ort som heter Plano, straxt norr om Dallas. Familjen bestod av Tammi och Mike och deras 2 barn Tori, då 3år och Alex, 8 månader. Jag trivdes superbra i familjen och i landet och stannade kvar längre än det år det var planerat från början. Åkte hem defenitivt januari 2001. Under resans gång var jag hemma 1 år, (1997 tror jag det var) för att sedan återvända igen till en familj som kommit att se lite annorlunda ut. Tammi och Mike hade gått skilda vägar och Tammi hade gift om sig med Dave som tog med sig 3 barn in i hushållet. Så nu har de 5 barn tillsammans, i åldrar mellan 16 och 13... Mike gifte om sig med Terri och de har en pojke gemensamt som nu är 5.

Straxt innan jag åkte hem, -97, flyttade familjen till FlowerMound och där bor Mike kvar med sin familj, Tammi har flyttat till ett ställe som heter Sanger...

2000 fick jag Natalie och straxt efter förlossningen gick jag och Natalies pappa isär och jag bestämde mig för att *sanning med modifikation, hade jag kunnat vara kvar hade jag nog stannat* flytta hem till Sverige igen, detta var alltså i januari 2001.  Vi har varit och hälsat på i USA 2 ggr sedan dess och Natalies farfar har varit och hälsat på oss här i Sverige nästan årligen. Natalies pappa har vi ingen kontakt med längre, senast vi talade med honom var 2005... men för familjefridens skull kommer vi säkert att behöva träffa människan när vi åker över. :-/ Senast vi var över (2004) träffade vi honom och hans ny/gamla familj och vi hade ganska trevligt - man får väl försöka bita ihop och ha överseende med att alla inte kan vara lika här i världen! Natalie har en halvsyster på 16 år i USA, Lauren. Hon är toppen! Dessutom har jag hört ryktas att hon har en halvbror oxå, som ju bör vara runt 2 år nu...

Natalie's farfar, en man som är om sig och kring sig och ibland en inte riktigt logiskt tänkande man, har som säkerhet investerat i ett hus var åt barnbarnen. Detta ska de ha som startplåt vid eventuella collegestudier. Natalies hus ligger i GrandPrairie, och det är det huset vi bor i när vi är där och hälsar på. Övrig tid står det tomt. Och i det senaste brevet skrev han att "allt är sig likt, den enda skillnad från ert förra besök är att jag har bytt ut bilen i garaget till en bil med nyare årsmodell". För oss passade det jättebra med den 2000 års Honda som var där, men tycker han att det ska uppgraderas så är det hans val.. som sagt, ibland fattar jag inte riktigt hur han tänker... :-)

Deta är alltså vad vi ska åka och hälsa på i höst! Det ska bli superkul!!! Vi längtar!


Visa vart på en karta, som man kan zooma och leka med! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ritha

Jamen, vilken "otur" med en sån farfar... hihi. En sån skulle jag vilja ha. *ler*

2008-03-18 @ 12:09:51
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Indra

Hmmm...jag har också barn med en amerikan. Har också mest kontakt med farmor och farfar. Aaliyah´s pappa hör inte heller av sig, vi träffade honom en snabbis när vi var över sist tror det var 2005 kommer inte riktigt ihåg. Men jag tror att han har 4 eller 5 barn till så där slår han ditt X..han är en riktig loooooser, och jag är glad att jag också lämnade honom.

2008-05-16 @ 21:18:21
URL: http://gobisen.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0