Som jag alltid undrat...

Män och kvinnor tänker ju inte lika, det har jag märkt! :-) Och visst, så länge som mannnen här hemma bara kommer ihåg EN sak så är allt bara bra. Och jag menar, är det för mycket begärt att komma ihåg just EN sak? Vad? Jo, "älskling, du har rätt"! Och det är han riktigt duktig på, min älskling! ;-)

Idag kom detta nerdimpandes i mitt knä, och jag måste säga att det ger svar på både det ena och det andra! Håll till godo...

Såhär tänker, känner och anser män, enligt en man:

1. Bröst är till för att ses på och därför gör vi det. Försök inte ändra på det.
2. Vänj dig vid toalettlocket. Du är en stor flicka nu. Om locket är uppe så stäng det. Vi måste ha det uppe och ni måste ha det nere. Ni hör oss aldrig klaga på att det är nere...
3. Lördag är lika med sport. Det är som med fullmånen eller tidvattnet, går inte att ändra på. Låt det bara vara.
4. Handla är INTE en sport. Vi kommer aldrig att se det på det sättet.
5. Gråta är utpressning.
6. En gång för alla! Fråga det du vill veta; Utstuderade antydningar fungerar inte. Starka antydningar fungerar inte. Självklara antydningar fungerar inte. JUST SAY IT !
7. "Ja" och "Nej" är helt acceptabla svar, till i stort sett alla frågor.
8. Kom bara till oss med problem om ni vill ha hjälp att lösa dom. Det är sånt vi gör...Sympati har ni tjejkompisar till.
9. Huvudvärken som du haft i 17 månader är ett problem. Sök upp en läkare.
10. Vad vi än sagt för 6 månader sen är oacceptabelt i en diskussion. Allt vi säger har noll värde efter 7 dagar.
11 A. Om du undrar om du är fet så är du förmodligen det. Fråga inte oss!
11 B. Om något vi sagt kan tolkas på två sätt och det ena gör dig arg, så menade vi det andra.
12. Du kan antingen be oss göra en sak, eller berätta hur du vill ha det gjort. Inte båda. Om du redan vet bäst, så gör det själv...
13. Om det är möjligt, snälla, säg det du vill ha sagt under ett reklamavbrott.
14. Christopher Columbus behövde ingen vägledning. Det gör inte vi heller. Kanske lite på fyllan dock!
15. ALLA män ser bara i 16 färger, som i "windows default settings". Peach, t.ex. är en frukt. Inte en färg. Vi har ingen aning om vad Bordeaux är för färg. För oss är det enbart ett vin.
16. Om DEN kliar, så kliar vi. Såna är vi... Vi gräver för att den ligger fel. Ni gräver när brösten ligger fel i bh´n. same same pero differente!
17. Om vi frågar vad som är fel och du säger "ingenting", kommer vi att agera som att allt är bra. Vi vet att du ljuger, men det är inte värt att bråka om...
18. Om du ställer en fråga som du inte vill ha svar på, förvänta dig då att du får ett svar som du inte gillar...
19. När vi ska bort någonstans...Vad du än tar på dig är snyggt och passande, det är säkert!
20. Det är ingen ide´ att du frågar vad vi tänker på, om du inte är beredd att diskutera ämnen som Sex, Sport eller Bilar...
21. Du har nog med kläder!
22. Du har redan för många par skor!
23. Jag är i form. Rund är en form...

Kommentarer
Postat av: Marie

haha ! anledningne till varför jag är singel ;o)

2008-03-12 @ 16:34:42
URL: http://mariepetri.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0