Tisdagstema elektrisk

Jaha, då var det dags igen, att ge sig i kast med Tisdagstema och dess utmaning! Idag är temat Elektrisk och jag kan inte annat än att bjuda på en bild och en konversation RAKT ur levande livet...

Jag och älsklingen hittade drömhuset för 1½ år sedan och det enda som fick oss att rynka lite på näsorna var att huset är El-uppvärmt... *ajaj, inte bra* Så det första vi gjorde efter att ha flyttat in var att sätta in en luftvärmepump! *YEAH!* Den värmer så gött, lite för gött tycker vissa av våra besökare! Eftersom den sitter i hallen ovanför ytterdörren blir inte folk stående så länge i hallen efter det att de fått på sig ytterkläderna *flin*

När vintern var som kallast (ja, det var väl bara ett par minusgrader, årets botten-notering) och jag och älsklingen satt uppkrypna i sofffan under en filt kom vi att diskutera det faktum att strömmen kan gå och älsklingen konstaterade då att "då blir det kallt här inne när inte elementen funkar"

*hum* Men.. jag JUST det... värmepumpen funkar ju inte heller då! utbrast jag, faktiskt helt chockad över insikten att det då skulle bli ytterst kallt här inne! (Jag som hatar kyla och bor i fleece-tröjor snudd på året runt)

Men jag blev för ett par sekunder lite gladare då jag kom på, och högt uttalade (något som jag fått ångra väldigt ofta sedan dess) att "men det löser vi med en elektrisk värmefläkt typ. kupévärmare".

Jag har ALDRIG påstått att blondiner är smartare än andra! :-)

Just ja, bilden ja... Ett av många el-element som finns hos oss.... och hur många kan inte säga "Ei saa peittää" utan att kunna ett ytterligare finskt ord? ;-)

Tisdagstema elektriskt

Här hittar du andra elektriska bidrag!

Kommentarer
Postat av: Fru A

*fnissar* Men gud så rätt du har - det är typ de enda finska orden jag kan.... :)

2008-03-18 @ 16:01:25
URL: http://barnavnorrland.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Ja det var mycket det, men du fick med din bild till slut:-)

2008-03-18 @ 17:14:36
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Simone

jo, jag pratar också finska.....inte

2008-03-18 @ 18:45:22
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0