11 månader

Vårt stora, underbara, härliga, självständiga, älskvärda hjärta blir idag 11 månader! Hon växer så det knakar och lär sig nya saker varje dag *känns det som*

Detta kan hon nu:

* Gå ett par steg själv
* Gå riktigt säkert med syrrans vingliga dockvagn... både baklänges och framlänges
* Tömma köks-skåp i rasande fart
* Äter allt..... utom Thai-gryta... Dock mest barnmatsburkar än så länge.
* Ammar fortfarande morgon och kväll...
* Kasta bollar (oftast snett bakåt av någon anledning)
* Har 8 tänder
* Har mycket lite hår... fortfarande.. men det börjar sakta växa lite.. och det är ljust.
* Sover underbart - klockan 19.30- 07.00, och 1 - 1½ timme vid 10-tiden och 20 min vid 15-tiden
* Säger Mamma, Oj, Titta, Där, Aj-aj... och "tssss"... vilket är kisse... och hund... och allt annat som har päls och rör på sig....
* Tvärvägrar att säga pappa
* Sträcker armarna i luften och ler BRETT när man hojtar "Jippi"
* Ställer sig själv upp utan stöd mitt på golvet
* Vinkar så fort man säger hej-då

Här kan du jämföra vad hon kunde vid 7½, 9 och 10 månader, det går framåt.... :-)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis Joline på 11-månaders dagen :)Så söt och så fina blå ögon! Jag känner igen det där med kökslådorna fast än sålänge är det bara dom två nedersta som blir tömda här hemma...

2008-05-22 @ 12:16:41
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Mina3

duktiga tjejen! Viktor (snart 8 månader) säger pappa men inte mamma... snyft

2008-05-22 @ 14:06:26
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Ritha

DUKTIG KICKA!!!



Grattis till dig.

2008-05-22 @ 20:54:09
URL: http://rijo.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0