Dalkullan

Var på besök hos Ritha och Joline idag vid lunchtid.... Ritha ja... en extraordinär människa på alla sätt..... *ler* För er som inte är insatta i historien kommer här en snabbresumé...

Mina barn heter Natalie 8år, Jonatan 5 år och Joline född i juni förra året.... I november förra året, då Joline var 5 månader, fick jag veta att det fanns en tjej som tillverkade halsband och då jag var på jakt efter ett sådant tog jag kontakt med "bruden" i fråga (som visade sig vara denna Ritha) Vi bor nästan grannar, jobbar på samma arbetsplats (utan att för den saken skull känna varandra) och hon har 2 barn.... en flicka som går i femman och en liten tös som föddes i oktober förra året. Den stora flickan heter Nathalie och i magen hade hon arbetsnamnet Jonatan om det var en pojke.. Den lilla tösen heter Joline!!! :-) Det blir mycket "stora Natalie" Din Joline/Min Joline, "Lilla Natalie" osv när vi ses. (Barnen blir lite konfysa när vi ses allihopa...... "Natalie, kan du... nä, jag menade den andra Natalie" =D

Första besöket jag gjorde hos Ritha, då i november/december, skulle bara bli för att snabbtitta på halsband, men jag blev kvar lääänge... och ibland funderar älsklingen på om jag flyttat dit! Det går inte att bara stanna till 2 minuter hos Ritha, vi har alltid massor att tala om! :-)

I övrigt är vi grymt lika..... Vi har samma hatthylla och skohylla, samma kaffemuggar, samma leksaker till Jolinerna, samma intresse för Photoshop och fotografering, våra älsklingar ser mycket olika ut - MEN de har samma sorts skägg *haha* och så har vi samma sorts humor! Dessutom hade våra Natalier samma julklänning på sig - och det märkte vi efteråt när vi tittade på bilder från julfirandena vi haft! :-)

Jag har bara känt Ritha några månader, men ändå är hon som en systersjäl! Jag delar saker med Ritha som jag inte ens gör med den vän jag känt i 31 år. Jag har hittat hem hos Ritha, och jag hoppas hon står ut med mig ett tag till *haha*

Hur som helst, jag skulle ju visa en bild hon tog på min Dalkulla idag... vill du se fler bilder av "Jolinerna" finns de att beskåda här!



Jaha, och vad ser jag när jag är inne hos henne för att plocka upp länkadressen? Jo att hon har skivit ett ode till mig *garv* Jag sade ju att vi är systersjälar!

Kommentarer
Postat av: kikka

jaa

2008-05-13 @ 21:16:28
Postat av: kikka

va hände skicka nyss ett jaaa som kommentar men men det e ju heltfel

detta ska det vara lite mer än ett jaaa

iallafall visst är det skönt när man har en sådan vän

jag har 2 speciella vänner

jasna sen en arbetskompis som det vart nästan som kärlek vid första ögonkastet samma humor samma sätt att se på saker jaa du vet ...

visst är det underbart med vänenr som man kan prata med utan att känna sej dum inför



hoppas att du får behålla din vän

2008-05-13 @ 21:19:09
Postat av: Mina

vilken gullunge! man vill ju bara ät upp henne :)

2008-05-14 @ 10:22:59
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: kikka

hejsan

idag har vi kikat på scoby doo igen L

han har ätit frukost och lunch idag små portioner men ändock

2008-05-14 @ 14:15:32
Postat av: Ritha

Kram. As simple as that.



Jag försvinner inte, det kan du skriva upp Systra Mi.



R

2008-05-14 @ 19:35:17
URL: http://rijo.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0