Gårdagens happening

Vi spånade lite om vad det var som startat branden hos "grannen" igår, men vi var inte alls i närheten....  I tidningen idag står att läsa att polisen tror att den startade av barns lek med raketer. Ett par ungar i 10 års åldern har synts i området skjutandes raketer! Gissa om det känns obehagligt... det pågår en massa "hyss" i området under den senaste tiden. Skolan är hårt utsatt för skadegörelse på kvällar och helger, det var inte länge sedan ett förråd och minibuss på skolan sattes i brand och nu detta...

Nästa gång kanske det är vårt hus som sätts i brand, eller våra saker som försvinner från trädgården! Jag blir så arg! Hoppas verkligen att föräldrar som har barn i passande ålder kontrollerar vad ungarna gör! Jag pratade med mina barn om vad som hänt igår så att de förstår allvaret i att leka med raketer, göra dumma saker och konsekvenserna av vad en lek kan ställa till med.... *sen om det gick in i ena örat och ut i andra, det vet jag inte...haha. Jonatan tyckte det var häftigt att polisen nu letar efter de som varit dumma, han är nog lite skadeglad!* :-)


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0