Köpa skor...

Jag är ingen vanlig tjej... jag HATAR att shoppa.... kläder, men framför allt skor.... *suck*

Idag skulle Joline få nya skor, och det är en resa som gett mig huvudvärk och uttröttningssymptom innan jag ens börjat!

Startade med att kolla vad Kavat hade på sin hemsida.... hade nog bestämt mig där, men Våg som jag är var jag tvungen att åka till staden och kolla där med.... Foten hade jag mätt, på mitt egna lilla vis, som de gav förslag på på Kavats hemsida och jag fick den till att vara 11,8 cm....

Ner på stan.... in på första skoaffären.... där mättes foten till 11.3 cm *que? Har du mätt fel eller, ska jag lära dig hur man mäter fötter , eller?* ;-)

Där hade de dock dåligt med Kavatskor.... bara  ett par vita, och de var en storlek för stort ändå... (blå fanns det en uppsjö av, men det vill jag inte ha...)

Affär nr 2... ännu mindre utbud.... raskt över till sista affären... mäta foten igen, med förhoppning att det butiksbiträdet "skulle klara av bättre att mäta fot"..... resultat 11,1.... *QUE? VA?* Hon rekommenderade en sko som var 11,7 cm, "annars blir den för stor" och jag tänkte i mitt kaotiska huvud att "det blir ju som jag har mätt 1 mm för liten!" Provade den större storleken och den ser stor ut.....

Det slutade med att jag lade undan 11,7 skon tills på måndag och åkte hem..... Det kommer säkert inte bli några skor!

Sko till Joline

Den här funderar jag på..... *fin va?* Finns i innermått 121 mm och 128 mm....

Att läsa på Kavats hemsida om skor och storlekar... *är det mamma-mätt, eller tant-i-skoaffärmätt dom menar?*
Hur mycket ska man lägga till vid utprovning av skor och sandaler?
Lägg till ca: 10-15 mm vid köp av skor och sandaler med "stängd" tå, och ca:10 mm på sandaler med "öppen" tå.

Kommentarer
Postat av: sandra

Jättesöta skor :)

2008-05-03 @ 18:59:51
URL: http://www.jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Marie

jissus, förstår att det tröttsamt att shoppa till barnen ;p
själv är jag en "riktig" tjej och ÄLSKAR att shoppa, dock till mig själv ;o) hihi

2008-05-03 @ 20:52:21
URL: http://mariepetri.blogg.se
Postat av: Ritha

Du är helt jävla go gumman!! Snygga skor till gumsan... Go for it baby!!!

2008-05-03 @ 21:52:39

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0