Mina bloggar...

Jag älskar att läsa bloggar. Det är en sådan inblick i andras tankar och vardagar :-) Visst är det kul?

Något som jag tycker är extra roligt är att "länk-blogg-surfa"... Jag börjar med att besöka någon av mina favoritbloggar och från den bloggen väljer jag ut en blogg som han/hon lagt som länk, när jag läst ett tag där tar jag en länk från den bloggen och "vandrar sedan vidare" ut i den oändliga bloggvärlden. Ibland blir det stopp.... då kommer man fram till en blogg som inte lagt in en endaste länk... *trist* men det händer som tur inte ofta! :-)

På mina länk-blogg-äventyr har jag stött på en det ena än det andra... jag har lyckats läsa bloggar som handlar om sjuka barn (Stackars lilla Abbe), en ultramanodepressiv människa (oj, det var en resa som hette duga, att läsa det.... det kändes snudd på som om man satt i riskzonen för en snyting vilken sekund som helst), mamma med hundra järn i elden (henne retade jag mig på, för hon var bara sådär FÖR mycket... man kan inte leva ett liv med 4 barn, hus, hund och hembryggt äppelvin, renovering av både uppevåning och badrum, och ha ett underbart stort leende från det man vaknar tills man går och lägger sig, trots att maken tillbringat helgen med att vara på firmafest och hon själv fick rensa rosenrabatten från stenar helt själv), jakten på lycka, jakten på det bästa ligget (stackars killar i Göteborg, tjejerna på Aveny skändar inte på orden när de berättar om sina erövringar), massa kläder, foton (både bra foton och sånt som en blind 2 åring skulle klara av att ta bättre) vardagen på ett kafé, unga mödrar, men mest av allt - vanliga människor som skriver om sina tankar och sin vardag.

En handfull bloggar har jag läst från första till sista inlägget, ett tiotal läser jag varje dag och ytterligare ett tiotal har jag koll på någon gång i veckan.

Det slog mig just att de bloggar jag läser mest, faktiskt uteslutande skrivs av tjejer... slump eller?

Jag har dock aldrig läst Blondin-Bella, Karin Olofsson eller Charlotte Perellis schlagerblogg.... och jag har klarat mig bra hittills! Länge leve bloggen!

Kommentarer
Postat av: Indra

Ja jag tänkte att det är bäst att piffa till det lite eftersom man som sagt kommer stå där x antal timmar. smile

Jag kan inte svara på om det är en kille eller ej för släkten vet inte vad det är och några läser bloggen och de gillar som både du och jag att bloggsurfa. Visst är det roligt? Man kan hålla på hur länge som helst.

Och det är som du säger tänk vad världen är liten. Jag är ju egentligen från Kopparberg, men flyttade till Linde. Vilket jag inte har ångrat.

2008-05-17 @ 12:06:08
URL: http://gobisen.blogg.se/
Postat av: Mina

hej, vilken bra ide att leta bra bloggar i länkarna på blogg sidor...får jag lägga in din blogg som en länk på min sida? Tycker att det är så trevligt här hos dig :)

2008-05-17 @ 17:59:32
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0