Promenad

I morse, klockan 8, fick jag ett SMS som löd "ska ni me´på powerwalk". Klart jag hängde på..... det resulterade i en långpromenad Högåsen runt (och det är lååångt för den som inte känner till området, säkert tusen mil om jag överdriver, bergis 1 mil om jag håller mig mer till sanningen)med barnvagn....  :-)

Så mycket till Power blev det väl inte i gå-ingen... vi har en tendens att babbla så mycket att lungorna inte klarar av att få upp något flås - därmed är väl hela "power walkande effekten" som bortblåst.... trevligt var det iallafall och vore det inte för att jag har ont i naglarna -- *eh? VA?* ja, jag har ont i stortånaglarna, känns som om skorna har suttit på och tryckt lite för hårt uppifrån -- så skulle jag ta en promenad till redan i kväll! Vi passade oxå på att fota lite... det var superbra att bryta för fotopaus när flåset steg mer än önskvärt ;-)

Efter promenaden stannade vi till på Konsum (till mitt stora förtret, jag hade ju klätt mig som ett aptroll eftersom jag var säker på att ingen skulle se oss i skogen och dessutom att jag skulle komma hem med svett i pannan och se så där lagomt "motionärig" ut och hoppa i duschen, men icke... såg mest bara ut som typ ett aptroll som inte kammat sig och satt på smink, typ) På konsum köpte vi en varsin glass, och Makrill... fiskbussen stog där och sålde färsk makrill som jag stekte till kvällsmat och så handlade vi en rökt makrill och åt till lunch hård knäckemacka.... det var så gott!

Lunchen intogs på gräset i Rithas trädgård, medans min Joline kröp omkring med Rithas Foppatofflor på händerna och hennes Joline förnöjt satt och tittade och tippade över ibland.... :-)

Jag informerade Ritha om att Jolines uppe-tänder syntes ordentligt, efter att hon tippat omkull en gång och visat upp tandköttet, men då fick jag till svar att hon minsann inte alls har tänder uppe så vad hade jag tittat på egentligen...??? *fniss* Men efter extra koll så insåg vi att ungen inte bara har en tand, och inte heller två tänder utan tre tänder på väg i överkäken...

Jag kom hem efter 13.... Tiden bara rusar iväg när man inte har något speciellt att göra! :-)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det låter skoj! Vi hänger på ;)

2008-05-29 @ 20:22:16
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Mina3

vilken mysig dag! jag vill oxå vara me' :)

2008-05-29 @ 21:23:22
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0