Telemarketing

När det ringer här hemma svarar jag, till 99%, "-Ja, det är Jessica".... detta eftersom jag tycker att det är ett ganska så clever sätt att svara i telefonen, speciellt om man som mig heter just Jessica....

... då fattar jag mig inte på telemarketingförsäljare som använder sig av  
"-Ja hejsan, jag söker Jessica" som öppningsfras.... ??? Nä, hon gick precis hemmifrån, eller vad?

Idag ringde det en man som hette Jacob, också telemarketing-snille, och sade så här:
- Hej jag heter Jacob, och jag söker mannen i huset...
- Tyvärr, han är inte hemma...*orkade inte ens lägga till "kan jag hjälpa dig"?*
och då säger snillet
- Nähä, men han bor väl där?

- Eh? Ja, men han är på jobbet... *klockan var ju ändå bara vid 13 tiden*
- Jaha, men då ber jag att få återkomma....

*klick*

Sure, ring du igen! Du ska säkert sälja något jättevettigt som vi inte kan leva utan!

Kommentarer
Postat av: kikka

e de någon rajd på gång för jag tycker det moinnst ringer 1 försäljare per dag.. hmm och ändå har vi nix , fast är man med i klubbar så har deras små dotter bolag rätt att ringa upp en .. suck..



har till och med frågat försäljare hur det kommer sej att dom kan ringa mej fast jag har nix

då hör man oi förlåt ursäkta sen lägger dom på

2008-05-20 @ 08:22:51

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0