Valborg

Igår var det Valborg, och för oss hade man kunnat döpa om det till Tjatborg.... ;-)

Det börjades tjatas vid 16tiden ....
-Ska vi gå snart?
-Det börjar inte före 18.30 så vi behöver inte ha bråttom

Tjatet bytte karaktär vid 18.20 när vi knallade iväg
-Skynda så vi inte missar...
-Det tar ett tag innan de tänder, det är lungt!

Kl. 18.32
-Vart är brasan?
-Där borta.
-Kan vi gå dit?
-Snart, vänta lite...de tänder inte än.

Kl 18.40
-Tänder dom inte snart?
-Jo, snart...

Kl. 18.42
-Nu då.... de har ju sjungit färdigt nu...
*paus*
-NÄÄÄ inte en sång till!

Kl. 19.10
-Jag vill köpa korv...
-De ska tända snart, då missar du det...
-Jag VILL ha korv....
-Nu tänder dom... *ääääntligen*

Kl 19.20
-Har ni kollat klart? Det är väl inget att stå här och titta på... det är ju bara lite kol kvar... Nu går vi hem....
-Jag vill ju ha korv.
-Har inga pengar med...
-Nästa år måste du LOVA att ta med pengar....
-Lovar, nu går vi!
*tur att det är långt till nästa år!* :-)

Kommentarer
Postat av: kikka

hahhahahaha
underbart med familjen *L*

2008-05-01 @ 10:40:37
URL: http://thewifeofjuhaniemi.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0