Vår framtid....

Igår kväll satt vi ner och räknade lite på framtiden och hur uttagandet av föräldrapenning ska se ut.... Nu när Joline fyller ett år måste jag ju börja ta ut föräldrapenning 5 dagar i veckan för att inte SGI´n ska sjunka.... Så här kom vi fram till att verkligheten kommer att se ut de närmsta åren....

*Jag kommer att plocka 4 veckors föräldraledigt varje sommar (bra för det kan arbetsgivaren inte neka till, annars kan man få semester i april eller september om man har otur)
* Runt jul tar jag 1 veckas föräldraledigt
* På våren tar jag en vecka till *sportlov eller påsklov?*
Detta tills Joline går ur första klass, vilket är år 2015
* Jag kommer att vara hemma tills efter nyår, då skolar vi in Joline på dagis...
*Sedan jobbar jag 50% i tvår år och sedan 75% i ytterligare 2 år och fyller ut med föräldrapenning... Sen blir det till att jobba heltid igen för sen har vi nog bara i runda slängar 30-talet dagar kvar att bolla med....

Nu ska jag bara ansöka om dagisplats....

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0