Att göra

Imorgon ska vi ha kalas för Jonatan. Han har ju lyckats med bedriften att fylla år för ett par dagar sedan och till detta hör det väl till att man ska ha kalas för släkten, eller hur?

Och då "ska" man ju göra en massa saker... typ

1) Städa

2) Dekorera med ballonger

3) Bjuda på kakor...

4) ...och bullar

Och just nu sitter jag och känner att vem städar jag för egentligen? Ingen kommer väl ändå att bry sig? Och om de skulle det så kan väl jag strunta i det? Eller?

Ballongerna är ändå bara en otäck fara. De smälls och sedan blir det småbitar med plast som Joline garanterat stoppar i munnen. Nä, det stryker jag direkt! :-D

...och baka? Det är ju liksom inte min grej. Jag hatar allt vad kaffebröd heter själv. Tycker inte att det är gott... och då känner jag mig inte alls motiverad att stå och baka för att andra ska kunna moffa och äta!  Jag vill inte ens KÖPA eländet. Det blir dyrt... och sen äts inte ens hälften upp... och det blir liggandes i skåpet. Jag brukar inte ens ha Mariekex hemma, fråga Rijo som var här och fikade för ett par dagar sedan. Slät kopp kaffe, och en frukt fick det bli då. :-)

Kan man ha kalas utan tårta? Utan bullar och utan biskvier?

Man kanske skulle testa? *haha*

Kommentarer
Postat av: Mina

vi gjorde världens enklaste och godaste glassbomb tårta när Natalija hade sitt 5års kalas. Ungarna åt som galna, du kan få receptet om du är intresserad. Jag var ju "armbågsinvalid" så Peter fick fixa tårtan, så enkel att tom han klarade av det hihihi ;)

2008-11-15 @ 13:45:18
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: KelocC

Vill du hjälpa mig genom att tipsa lite goda maträtter? :)

2008-11-15 @ 13:48:47
URL: http://kelocc.blogg.se/
Postat av: Mina

ja egentligen finns det ju inget "recept" jag kom på det själv liksom stolt hihi



2 st bigpack GB-glass tex Vanilj/päron/jordgubb låt glassen stå framme ett tag så den blir ite mjuk



Klä en skål med plastfolie



Fyll med glass



Jag hade i ett "lager" med marängbotten i mitten av bomben och ett lager med jordgubbssylt



In i frysen



Vänd upp och ner på skålen, ta av plastfolien dekorera med strössel och silverkulor! Vips så är glassbomben klar.





2008-11-15 @ 17:11:19
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Rijo

Kul glassbomb! Jag har ett liknande, men det är med rulltårta runtom och fyllning. Som en tårta sen.

2008-11-15 @ 21:21:02
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Mona

Mmm, gör som Mina föreslår. Väry good förslag!

2008-11-16 @ 20:01:00
URL: http:// www.monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0