Husmor?!? eller inte....

Jag vill väldigt gärna vara en riktig husmor. Älskar att läsa recept..... men mer än så blir det oftast inte. För jag KAN helt enkelt inte laga mat.

I helgen när jag var på affären hade de (tror jag) bra pris på färsk kyckling. Man fick köpa tre per hushåll... detta fick mig att tro att det måste vara bra pris.... så jag köpte fyra(!!!) stycken.

Tre ligger i frysen, och en ska tillagas idag.

Jag läste recept, som lät supergott......

Man skulle ungsteka den hel.

...och lägga den med "bröstsidan ner"...

Och jag inser snabbt att hel kyckling inte ser ut som frysta kyklingbröst.

Vilket är upp och ner på fågeln?

Och hur sticker man in en köttermometer i pippin? Den är ju ihålig?

Kommentarer
Postat av: Monica ♥♥♥

jag brukar lägga den på rygg, sen kör jag på feelingen , ungefär tid, sen sticker jag i bröstet och rinner blank vätska är den klar !

Ferdig

2008-11-17 @ 15:29:08
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Mona

Alltså.



Det är SÄLLAN jag skrattar högt när jag läser en blogg.



SÄLLAN.



Och nu undrar talibanen vafan jag håller på med. Hur kan man skratta åt en dator. Liksom..

2008-11-17 @ 18:41:53
URL: http:// www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Monica: Det låter INTE som om man ska laga mat... det låter snarare som nått som skulle ske i mörkret, en fredagkväll efter det att barnen lagt sig..... typ.... asgarv



Mona: Och jag som för en gångs skull var allvarlig... :-/ va glad för att du inte gick här i från matförgiftad, jag kan verkligen konsten att inte laga mat.

2008-11-17 @ 18:52:21
Postat av: Monica ♥♥♥

Mohahahahahaha hahahahaha va rolig du är ;) asg

2008-11-17 @ 20:15:19
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0