Ibland bara händer det

.... Ibland bara händer sånt som man inte kan föreställa sig.

och då blir man glad.

.... Här i början på veckan lade mitt modem av, bara så knall pang bom. Det lös om det men jag kunde inte komma ut på nätet.

Självklart ringdes kollegorna på jobbet upp för felsökning. Tyvärr så märktes det ju att jag inte varit på jobbet på 1½ år, för varken person nummer ett eller person nummer två som jag pratade med var bekantingar så det fick bli att ta det den "vanliga kundvägen", dvs "jaha, då ska vi se ... först vill jag att du börjar med att dra ut sladden ur väggen" Jotack, har redan gjort det serru.... "jo, men du måste göra det igen"....

Modemet gick inte ens att reset, vilket för mig innebar "skicka ut ett nytt modem", men icke - damen i fråga ville promt lägga en felanmälan först, "så att teknikerna skulle kunna titta på det först".

Jag smålackade ur, eftersom  jag vet att ledtiden på en felanmälan brukar ligga på 4 dagar, innan de ens tittar på den... sen tar det ytterligare ett par dagar för postgången innan modemhelsiket kommer hit.

Anade att jag inte skulle komma ut på nätet förs tidigast i mitten på nästa vecka. Någon som vet vad som bör göras i början på veckan? Säger bara "betala räkningar"...

Men när jag ringde in idag fick jag veta att modemet faktiskt redan var skickat, och låg klart hos posten för mig att hämta ut.

Jag blev glad.

Och insåg att jag kommer att ha en HELT annnan attityd mot kunderna när jag börjar jobba igen. Nog för att vi har regler att följa vad gäller hantering av STANDARDÄRENDEN, men man måste kunna vara flexibel. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Mona

Se där ja. Jag VISSTE väl det....4 dagar. Och jag har 35 abonnemang hos er. Fast jag stannar. För ni är hundra gånger bättre än konkurrenterna. Och nu kommer jag ju snart att få specialbehandling. Närmare bestämt från januari...

2008-11-22 @ 13:50:03
URL: http://monasuniversum.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0