Småstadsbekymmer

Ibland gillar jag att bo i en småstad.

Typ när bilen har fått bensinstopp och jag måste gå över halva stan....

... eller när man blir uppringd av en radiokanal och kan vinna 100 000 om man kan namnet på alla som bor i sin egen kommun...

... eller när man behöver en ursäkt till att man har vält kor "du vet, jag bor ju i en småstad...."

Annars är det botten.

Folk har verkligen inget annat för sig än att fundera på vad andra sysslar med, och DESSUTOM ventilera det med allt och alla.

I förra veckan hjälpte jag syrran (som i sin tur hjälpte sin egen dotter) med att dela ut reklam. Det var fint väder och jag och Joline hängde på med barnvagnen för att vara lite sällskap och få oss en långpromenad.

Detta resulterade i att två personer frågat min man om jag börjat extraknäcka.... (hallå, typ... ring mig och fråga om du vill veta)

...som om de behöver bry sig???

...och det är väl själva f-n att Gud och alla människor ser mig när jag gör ngt som jag inte brukar göra.... när jag var ute och knallade för brinnande livet i somras, då var det INGEN som såg va duktig jag var.... :-/

Kommentarer
Postat av: Patricia

Låter ju som ett jätte bra extra jobb ger det mycket pengar?! hihi skämt åt sido kul att folk får nåt att prata om.

2008-11-24 @ 11:14:23
Postat av: Mona

Men ni har en fin kyrkogård i alla fall...

2008-11-24 @ 18:20:32
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mona: Jo, så när jag dör kommer jag iallafall att ligga vackert.... garv Det är bara att bita ihop och invänta dagen! ;-)

2008-11-24 @ 19:51:42

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0