Så in i helvete sjuk.

Har hotat mig till kompledigt på jobbet.

Skulle från början varit ledig i fem hela dagar, men fick bryskt banta ner detta till två dagar, torsdag och fredag.

När jag efter att ha bantat ner dagarna OCH jobbat in tiden fortfarande stod med ett nej hängandes över mig så hotade jag med ond bråd död och ebola om jag inte fick ledigt (visseligen tyst för mig själv på toaletten) och då lyckades det.

Kompledig torsdag och fredag. YES!

Och vad händer?

Jo, en timme innan hemgång onsdag så pallar inte kropp och psyke med mer. Öronen spränger, halsen känns som ståltråd och bara tillstymmelse till rörelseenergi som pressas ur min arma kropp ger mig LP-stora svettringar under armarna.... (sådana man bara ser på överviktiga, överåldriga gubbar i skjorta som sitter och debaterar något i direktsändning i SVT-studion)

Så jag åker hem och bäddar ner mig.

Och inser att mina kompdagar kommer att trillbringas i sängen.

Någon som vet om jag kan göra om dom till sjukdagar istället?

För det känns ruttet att bjuda på 8 timmar komp till ett företag som borde få sig en sväng av ebolaviruset.

*host*

Kommentarer
Postat av: Patricia

Självklart kan du sjukanm dig. Kan man ju även på semestern.

Krya på dig.

2009-02-25 @ 18:45:21
Postat av: Kikka

det kan man hos oss på kommunen iallafall...jag vart sjukskriven en sommarsemester ,, och jag lämna in sjukpapper så dom ändra om min semester till sjukdom istället . det skulle väl funka för er oxå?

2009-02-25 @ 19:38:56
Postat av: Mona

Japp, det kan du.



Och krya på dig bruden.

2009-02-25 @ 20:48:59
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Rijo

Fyf an va trist!! Kram gumman!

2009-02-25 @ 21:56:28
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Patricia

11/3 kl 13.00 har du tid för att komma till mig.



// Patricia

2009-02-26 @ 08:44:14
URL: http://patriciab.bloggagratis.se
Postat av: Mina

typiskt...

2009-02-28 @ 11:15:38
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0