Avis!

Vår dotter är lite av den knepiga sorten.

Ibland märks det mer än annars.

(Det har hon efter sin far).

I 6 års-verksamheten hade de många epidemier med löss. Alla tjejer i klassen fick löss. Utom Natalie.

Och gissa om hon var sur.

Alla andra fick ju, varför fick inte hon?

Många timmar avhandlades när vi diskuterade varför hon skulle vara glad för att hon inte hade löss.

Idag kom en ny "varför får inte jag-diskussion"....

-Mamma... varför kan inte du och pappa flytta isär?

-Nä, det vill vi inte.

-Ahmen.. alla mina kompisar har ju skilda föräldrar, det vill jag med ha. För jag vill oxå åka till pappa på helgen och hälsa på.

Och sen kom en utlägning på vilka som faktiskt har skilda föräldrar... och vilka barn i klassen som minsann skryter med att föräldrarna bråkar så mycket att de SNART ska gå isär.

Undrar om de föräldrarna vet om det?!? :-D

Kommentarer
Postat av: gladulle

ja dom är så söta dessa 6åringar, känner igen mg:)

2009-01-24 @ 18:19:19
URL: http://gladafamiljens.blogg.se/
Postat av: kikka

Johanna var bara glad över att slippa lösen i 6års men det kom tyvärr i 1 klass...

peppar peppar inga lös i sikte denna termin än.. och dom ska vi slippa....

Sen detta med att skryta om att föräldrarna bråkar vad tragiskt .för här i shuset så bråkar vi inte ,vi är ju givet inte överens om allt men gräla inför barna näää...hoppas verkligen inte min unge håller på med det .. för då blir det ryck i örat ..ungar är ju bra roliga .

ja dom förbjöd ju kompislistor och dessa olika klubbar dom hade så något nytt måste dom väl ha att stri omL.

2009-01-24 @ 19:18:09
Postat av: kikka

har kollat läget med Johanna om kände till diskussionen på skolan .. men hon känner sej inte känna till det ...

frågade henne om hon ljög ..hon sa näää..

så bara tro på henne ...

2009-01-25 @ 19:14:35

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0