Bra och mindre bra.

Jag har funderat länge och väl på något bra med mitt arbete.

För en stund sedan kom jag på något JÄTTEBRA och rusade upp för att skriva det på bloggen.

Kan ju vara bra att ha det nerskrivet någonstans till en "dålig-are" dag... så att säga.

Men på vägen hit så måste jag ha glömt bort det.

Så jag får väl komma med en nödlösning, ett altenativ nummer två lixom.

Gisses vad det är kul att lyssna på folks dialekter. Och hur folk pratar. Oftast räcker det med en eller två meningar för att man ska bilda sig en ganska korrekt uppfattning om folk. Det HÖRS om det är en fin dam från Södermalm eller om det är en utländsk man i sina bästa år. (de börjar alltid sitt samtal med "Ursäkta, ursäkta" Jag blir lika ställd och full i skratt varje gång. Lixom vad säger man? Klart jag ursäktar att du ringer och stör mig på jobbet?!?!

Kommentarer
Postat av: Mina

hihi :)

hoppas allt är bra med er! hinner inte titta in lika ofta längre :(

KRAM

2009-03-12 @ 22:21:24
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: anna of sweden

Callcenter? :)

2009-03-13 @ 02:56:41
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Malla

Det finns något gott i allt... Ibland får man bara gräva jävligt djupt!



Pok



MallakanduegmenaÖstermalmbralla

2009-03-13 @ 06:48:19
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mona

Ha ha; "ursäkta, ursäkta" är en klassiker!!



Och du, de bor finare damer på Östermalm. Södermalm består nog fortfarande till övervägande del av proggare och "kulturmänniskor"...



Men så får vi inte glömma de allra finaste damerna; de överviktiga i fiina förorten. Typ västra förorten. Vi é riktigt fiiina vi!

2009-03-13 @ 07:35:36
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Mina: det gör inget... jag skriver inte så ofta heller... fniss Men du är så välkommen när du kommer.....



Anna of Sweden: Japp. Tele2.



Malla: Så rätt så rätt. Och just nu gräver jag till Kina!!!



Moooona: Södermalm, Östermalm... vadfannmalm duvill. För mig är alla som bor i närheten av Stockholm lite finare än mig, så det så. :-) För mig har Nacka en negativ klang, håller du med?



Västra förorterna? Vilka är det? Västerhaninge, kanske? Enlighten me!

2009-03-13 @ 08:21:41
Postat av: Mona

Nacka är stort och består av flera delar där nästan alla är bra, utom en: Fisksätra.



Västra förorterna; BROMMA, Vällingby, Hässelby osv...



Nu du. Nu har järnkoll!!

2009-03-13 @ 08:56:37
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Mona: Stenkoll!!! Vad skulle jag göra utan dig! :-)

2009-03-13 @ 13:48:02

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0