Otrogen

Jag är den torgna sorten.

Jag gillar inte otrohet och ibland är det fruktansvärt jobbigt.

Jag menar verkligen att jag tillochmed själv märker att jag går till överdrift i bland.

Jag går till en och samma frisör. Trots att jag egentligen inte blir nöjd när jag går därifrån.

Jag handlar skor i samma affär år efter år. Trots att de har billigare skor i affären på andra sidan torget.

Jag tankar på samma mack hela tiden. Visst, nu är det en obemannad mack och jag har kort där, men ändå. Du fattar grejen.

Jag får dåligt samvete om jag helt enkelt väljer ett annat ställe.

Idag kom det upp till diskussion på jobbet.

En arbetskamrat sade att " jag väljer inte bort de jag inte går till, det blir deras tur någon annan gång"

Det ska jag ta fasta på. Iallafall i kväll, när jag inte ska klippa mig, köpa skor, tanka bilen eller något annat som jag gör ofta, på samma ställe.

Sen i morgon får vi se hur jag känner då.

Hur är du? Trogen eller otrogen?

Kommentarer
Postat av: Mina

du ju think söuw? ;)

2009-03-23 @ 21:37:18
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Jupp

Mina: Åh jässs.... tåtally! And you chow itt tååå! :-)

2009-03-24 @ 06:06:20
Postat av: Evelyn på DesignPoint

Jag är precis lika trogen som du! Inte alltid det bästa kanske ;)

Ha en bra dag! Kram, kram!

2009-03-24 @ 06:52:50
URL: http://designpoint.blogg.se/
Postat av: Mona

Har nog inte tänkt så förut men visst har du rätt; jag är likadan. Fast det är klart; om man ska börja vara otrogen med skoaffärer, mackar etc så kanske det är en tidsfråga innan man är otrogen på alla plan. Och då efter devisen: jag väljer inte bort honom, det blir hans tur nästa gång.



Äh, jag tror jag fortsätter och vara trogen alla. Verkar bli jobbiga konsekvenser annars!

2009-03-24 @ 09:06:56
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Evelyn: Sönt att veta att man inte är ensam! :-)



Mona: Jamen... han kanske skulle tycka det var skönt att "slippa undan en gång eller två". Det tänker säkert min frisör när jag sitter där och ojjar mig över håret. "typ. Kan hon inte bara gå till någon annan så JAG slipper det är tjatet" hahaha

2009-03-24 @ 13:13:32
Postat av: K

jag är nog hyfsat trogen då det gäller visa saker..har svårt att handla mat på vissa affärer ,har väldigt svårt att svika vissa märken då det gäller mat .

frisören min är jag alltid trogen då det är min syster som är min frisör

tankar bilen alltid på samma ställer här i stan ...

trogen eller bara pliktrogen eller vad man nu ska kalla mej ,,

2009-03-24 @ 13:53:27
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-20 @ 22:49:20
URL: http://smsalåna.nu

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0