Synd om barnen

Har du hört uttrycket "Tänk på de stackars barnen i Afrika"

Det har jag. Och alltid tyckt att det nog kanske är lite exytra synd om de barnen. Bu-hu.

Lixom.

Tills jag idag började fundera.

Är det mer synd om dom än de vuxna i Afrika?

Och egentligen. I Afrika har väl alla det ganska lika. Iallafall barn och vuxna. Som bor i samma by iallafall. Lika lite mat till allihopa, lika lite utbildning.

Så då är det väl kanske mer synd om de barn som bor i Ryssland. För där är det ju iallafall kallt.

Eller så är det mer synd om de gamla som bor i Kina. För de blir ju verkligen jättegamla. Typ det tar aldrig slut.

Eller så är det mer synd om ungdomarna som bor i Åmål. För det finns det ju inget att göra. Hur lååååångtråkig blir inte tonåren när man bor där, lixom. Man vill ju bara bli vuxen då.

Eller oxå är det lika synd om alla. Jo så är det nog.

Undrar om Afrikanerna har ett uttryck som är "swilbahaha mukaswahala mumbu tnkwuhulu dast miuluawi" (fritt översatt "tänk bara på de stackars medelålders tanterna i Sverige")

Kommentarer
Postat av: Tonåringen

Smarta funderingar av dig!

2009-03-19 @ 08:46:55
URL: http://tonaringosjuk.blogspot.com
Postat av: AnnaofDallas

Du borde nog bli filosof.

Fast filosofer är det synd om. Dom funderar så mycket att dom har svårt för att somna om kvällarna.

2009-03-19 @ 18:47:06
URL: http://annaofdallas.blogspot.com
Postat av: Jupp

Tonåringen: Tackar!



Anna of Dallas: Då kan vi verkligen hoppas att jag blir djupt filosofisk. Så att jag kan klara av att vara vaken till straxt efter att barnen gått till sängs. Älsklingen skulle gilla det! :-)

2009-03-19 @ 21:37:15

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0